پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

ترامپ: بولتون برای فروش کتابش افشاگری کرده است

ترامپ: بولتون برای فروش کتابش افشاگری کرده است
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون علیه خود مدعی شد که مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید تنها با هدف افزایش فروش کتابش این حرف ها را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، ترامپ در توئیت های خود نوشت: من هرگز به جان بولتون نگفتم کمک ها به اوکراین در ارتباط با تحقیقات درخصوص دموکرات ها و از جلمه بایدن است، در حقیقت، وی تا زمانی که کارش به پایان برسد هرگز دراین باره شکایتی نداشت، اگر بولتون این را گفته تنها به این خاطر است که کتابش به فروش رود.

ترامپ در ادامه توئیت های خود نوشت: متن کامل مکالمات با رئیس جمهوری «زلنسکی» (رئیس جمهوری اوکراین) تمامی آنچه که لازم است را تایید می کند، علاوه بر این رئیس جمهوری و وزیرخارجه اوکراین گفته بودند که که فشار و مشکلی وجود نداشته، درهمین حال من با رئیس جمهوری زلنسکی در سازمان ملل متحد ملاقات داشتم.

رئیس جمهوری آمریکا نوشت: آزاد کردن کمک نظامی به اوکراین بدون پیش شرط و طبق برنامه زمانبندی انجام شد، من همچنین به اوکراینی ها اجازه  خرید موشک های ضد تانک “جاولین” (Javelin) را دادم، دولت من کارهایی بیش از دولت های قبل انجام داده است.

در بحبوحه استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در مجلس سنا، روزنامه نیویورک‌تایمز بامداد روز دوشنبه (۷ بهمن ماه)  به بخش‌هایی از کتاب منتشر نشده مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ دست یافته که ثابت می‌کند رییس جمهوری آمریکا کمک نظامی به اوکراین را به تحقیقات علیه رقیب خود مشروط کرده است.

براساس این گزارش، بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

بولتون نوشت که ترامپ علت این کار را مجبور کردن مقام‌های اوکراینی برای انجام تحقیقات علیه دموکرات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ انجام می‌دهد.

دموکرات‌ها خواهان شهادت دادن بولتون در محاکمه ترامپ در سنا هستند که اکنون در جریان است، اما ترامپ هفته پیش در کنفرانسی خبری گفت که بولتون نباید شهادت دهد، چرا که ممکن است اظهارات او خلاف امنیت ملی آمریکا باشد.

شبکه خبری سی  ان ان نیز امروز (۷ بهمن ماه) در خبر فوری گزارش داد: پس از انتشار خبر نیویورک تایمز دموکرات ها باردیگر خواهان شهادت دادن بولتون در جلسه دادگاه ترامپ شدند.

این درحالی است که در نخستین روز برگزاری جلسه استیضاح ترامپ، جمهوریخواهان در مجلس سنا و در یک رای گیری حزبی یازده بار  الحاقیه دموکرات ها برای احضار بولتون برای دادن شهادت را رد کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *