شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاکدشت بر لزوم ایجاد اشتغال و درمان و شرایط تحصیل در روستاها تاکید کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاکدشت بر لزوم ایجاد اشتغال و درمان و شرایط تحصیل در روستاها تاکید کرد

حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر پاکدشت طی سخنانی با بیان این که ملت ایران علی رغم فشارها و تحریم های دشمنان به رشد و بالندگی دست یافته است، گفت: دولت تلاش دارد تا رشد متوازن تمامی مناطق کشور را با همدلی ارکان نظام و همراهمی مردم محقق کند.

وی به روز روستا اشاره کرد و گفت: نقش روستاییان در ۴۰ سال گذشته بسیار پر رنگ است، در مبارزات مردم در آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، روستائیان و عشایر نقش انکار ناپذیری داشتند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که روستاییان در جریانات اوایل پیروزی انقلاب و حملات گروهک های معاند نظام نیز نقش برجسته ای ایفا کردند، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس نیز شاهد درخشش روستاییان بوده ایم .

امیری در ادامه به نقش عشایر کشور نیز اشاره کرد و گفت: پس از دوران دفاع مقدس، روستائیان و عشایر در عرصه تولید مواد غذایی مورد نیاز کشور نیز پیشگام شدند تا کشور در این زمینه به خودکفایی دست پیدا کند، امروز یکی از سیاست های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است تا از مهاجرت آنان به شهر جلوگیری و از  بروز بسیاری از تبعات اجتماعی ناشی از این مهاجرت پیشگیری شود.

وی بر لزوم ایجاد اشتغال و درمان و شرایط تحصیل در روستاها تاکید کرد و افزود: وقتی روستا از توسعه متوازن با مناطق شهری برخوردار باشد، روستایی برای رفع نیازهای خود مجبور نیست به مناطق شهری مهاجرت کند، دولت با شناسایی سه عامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهر، تلاش کرده تا این کمبودها را جبران کند و با ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، بخش مهمی از نیازهای روستانشینان را برآورده کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، مشکلات زیست محیطی، امنیتی، آسیب های اجتماعی، فاصله طبقاتی و خدشه دار شدن عزت و کرامت انسانی را حاصل عدم توجه به مناطق روستایی در سال های گذشته دانست و اضافه کرد: در اواخر سال۹۵، دولت با تأئید رهبر معظم انقلاب، لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندق توسعه ارزی کشور را تقدیم مجلس کرد.

امیری گفت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس، به تصویب نمایندگان رسید تا زمینه برای توسعه اشتغال در روستاها فراهم شود.

منبع : روابط عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *