پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیش از 60 خادمیار رضوی در بیمارستان‌های یزد به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیش از 60 خادمیار رضوی در بیمارستان‌های یزد به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند
دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد از حضور بیش از 60 خادمیار رضوی برای کمک به کادر درمان در 4 بیمارستان درگیر با کرونا خبر داد.

حسن جواهریان در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: با فراخوان صورت گرفته در بین خادمیاران رضوی و مصاحبه با 150 خادمیاری که آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام کردند، 24 نفر به بیمارستان افشار، 12 نفر به بیمارستان شهید رهنمون، 16 نفر به بیمارستان شهید صدوقی و 10 نفر به بیمارستان گودرز معرفی شدند.
وی ادامه داد: خادمیاران متخصصی که سابقه شرکت در دوره‌های کمک پزشکی داشتند به صورت تخصصی به کادر درمان کمک‌رسانی می‌کنند و مابقی خادمیاران در امور پشتیبانی نظیر سرکشی به بیمار، گرفتن دارو و جواب آزمایش، نظافت و جایجایی بیمار و هم صحبتی با بیماران برای تقویت روحیه خدمت می‌کنند.
دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد از فعال شدن بخش مشاوره توسط خادمیاران برای حمایت روانی از بیماران و خانواده‌های آنها اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم حضور همراه برای بیماران کرونایی، در همین راستا تعدادی از خامیاران رضوی با نظارت کادر درمان با بیمار و خانواده آنها تماس گرفته و برای افزایش امید و کاهش اضطراب و نگرانی آنها، مشاوره می‌دهند.
وی افزود: خادمیاران انتخاب شده در این طرح در رده سنی 20 تا 45 سال و فاقد هرگونه سابقه بیماری زمینه‌ای هستند و برای شرکت در این طرح، دوره‌های آموزشی لازم را می بینند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *