جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وکیلی: رفتار رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس باید دیپلماتیک باشد نه تهدیدآمیز

وکیلی: رفتار رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس باید دیپلماتیک باشد نه تهدیدآمیز

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که رییس کمیسیون امنیت ملی است باید رفتار و گفتارش دیپلماتیک باشد نه اینکه از زبان تهدید و پرخاشگرانه استفاده کند.

«محمدعلی وکیلی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با  ایرنا درباره توییت اهانت‌آمیز مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و واکنش وی به اظهارات اخیر رییس جمهوری در خصوص صلح امام حسن(ع) گفت: اینکه کسی نظر خود را به نظر اکثریت منتسب کند، اشتباه است. ما مجاز به اظهار نظر هستیم اما مجاز به انتساب یا اطلاق نظرمان به اکثریت بدون پایش نظر آنها نیستیم.

وی افزود: برای اینکه متوجه شویم اکثریت مردم مذاکره می خواهند یا نمی‌خواهند باید رفراندوم، نظرسنجی یا صندوق رای را ملاک قرار دهیم و این مکانیسم‌هایی هستند که مشخص می‌کنند نظر اکثریت درباره صلح یا جنگ چیست.

نماینده پیشین مجلس اضافه کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی می‌تواند به آقای رئیس‌جمهور خرده بگیرد که چرا نظرش را منتسب به اکثریت می‌کند اما حق ندارد بگوید روحانی چرا اظهار نظر می‌کند.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: جمع بندی رییس جمهوری این است که امروز روز صلح است نه روز جنگ. از این جهت به نظر می‌رسد رفتار امثال ذوالنور بسیار بد است به خصوص که او رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشور است و کسی که رئیس چنین کمیسیونی است باید رفتار و گفتارش دیپلماتیک باشد نه زبان تهدید و پرخاشگری.

وکیلی ادامه داد: البته در این سال‌ها این نوع اظهارات را از این جماعت بسیار شنیدیم و می‌شنویم به خصوص نظراتی که بار مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند. بدیهی است هر نظری در این سطح تاثیراتش را در روابط خارجی ما می‌گذارد و اوضاع کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هیچ کمکی هم به نابسامانی موجود نمی‌کند.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه مردم اوضاع را نظاره می‌کنند، یادآور شد: اگر گوش شنوایی وجود داشت باید شاهد مباحث دیگری در جهت رفع و حل مشکلات می‌بودیم. این صحبت‌ها صحبت‌هایی از سر سیری است.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه حکم اعدام صادر کردن می‌تواند دامن خودشان را هم بگیرد. توصیه من این است که آقای ذوالنوری و دوستانشان در چند ماهه باقی مانده از عمر این دولت “دندان به جگر بگیرند” و تحمل کنند که عمر دولت به پایان برسد و دولت دلخواه خود را مستقر کنند. آنگاه مردم ببینند که مشکل از دولت است یا فراتر از این قصه‌ها است.

وی افزود: در مذمت مجلس دهم زیاد شنیدیم و همه این دوستان وعده تشکیل مجلس اصولگرای یازدهم را می‌دادند که اتفاق افتاد. اما الان حدود ۵ ماه از این مجلس می‌گذرد جز از این جنس صحبت‌های  تند و توهین‌آمیز و جز پرخاشگری‌ چه هنری داشته‌اند.

وکیلی درباره این ادعای ذوالنوری که اگر رییس جمهور استیضاح شود، اوضاع مملکت به سامان می‌رسد، گفت: با دیدن عملکرد مجلس یازدهم می‌توان گفت که نه تنها چیزی به سامان نمی‌رسد بلکه شرایط بدتر می‌شود.

این فعال اصلاح طلب اظهارداشت: من جزو کسانی هستم که لحظه شماری می کنم عمر این دولت زودتر پایان یابد و دوستان انقلابی دولت را هم بگیرند تا معلوم شود آنها نسخه‌ای برای حل مشکلات کشور دارند یا ندارند و آیا با عوض شدن رییس جمهوری چیزی حل می‌شود؟

وکیلی گفت: آرزو می کنم جریان اصولگرا برای حل مشکلات راه حل داشته باشد و راه آن هم تغییر یک دولت باشد ولی با توجه به عملکرد چند ماه اخیر مجلس می دانم که با تغییر دولت و مجلس چیزی تغییر نمی‌کند.

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *