پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

آغاز دهه کرامت استان تهران از کنار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

آغاز دهه کرامت استان تهران از کنار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

 

 

 

 

 

 

برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت استان تهران همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و نخستین روز از این دهه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد.

مراسم افتتاحیه بزرگداشت دهه کرامت استان تهران با حضور رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، نماینده مردم تهران در مجلس، فرماندار ویژه ری و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامعلی‌قدیریان، دبیر اجرایی شورای دهه کرامت استان تهران در این مراسم با بیان اینکه ۳۴ نهاد فرهنگی، اجرایی، اداری و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری جشن‌های این دهه فعالیت دارند، اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت بیش از یک‌هزار عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در استان تهران برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر تکریم این ایام با پای کار بودن همه دستگاه‌ها ادامه داد: برنامه‌های زیادی در این ایام در نظر گرفته شده است تا جریان‌سازی در باب فرهنگسازی بزرگداشت این دهه صورت بگیرد که می‌توان به یکی از اقدامات گسترده در این بخش خواندن خطبه ویژه این ایام در نماز جمعه این هفته ساسر کشوراشاره کرد.

دبیر اجرایی شورای دهه کرامت استان تهران به شعار امسال دهه کرامت مبنی بر خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌بیت (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های استان تهران امروز از کنار حرم شریف حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز تا معرفی سیره و رفتار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیش از پیش مورد توجه مردم و به ویژه جوانان قرار بگیرد و در دستور برنامه‌های امسال قرار گرفته است.

 غلامعلی‌قدیریان اجرای برنامه‌های زیر سایه خورشید، آذین بندی مساجد و محلات، اجرای مراسم و جشن‌های شاد و مولودی خوانی، تکریم روز دختر، مسابقات کتابخوانی و خاطره نویسی، برنامه‌های ورزشی و همایش و برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی را از جمله برنامه‌های دهه کرامت استان تهران اعلام کرد.

 در بخشی از این مراسم معنوی از پرچم گنبد مطهر امام رضا (ع) نیز رونمایی شد که توسط خادمان آن حضرت به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اهدا شد.

در پایان این مراسم از نمایشگاه عکس آفتاب کرامت که به آثار برگزیده شانزده جشنواره عکس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اختصاص دارد در سالن اندیشه جوان صحن مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم (ع) افتتاح شد و تا 23 تیرماه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

۱۳ تا ۲۳ تیرماه برابر با یکم تا 11 ذیعقده یعنی از ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت فرصت طلایی برای وحدت و همدلی

سیدفرید موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: ایام دهه کرامت بهانه‌ای است تا قدر حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را بدانیم که به برکت و کرامت این دو بزرگوار مشکلات، بدخواهی‌ها و مسائل کشور را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در بزرگداشت دهه کرامت توفیقاتی مثل اعیاد شعبانیه یا دهه محرم نداشته‌ایم، ادامه داد: امیدوارم امسال با تبیین سیره اهل بیت (ع) به خصوص امام رضا (ع) برای مردم و به ویژه جوانان بیشتر با سیره و ویژگی‌های معرفتی، اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) آشنا و برای بزرگداشت بهتر این ایام بره ببریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید توجه به همدلی و وحدت از سیره اهل بیت (ع) در جامعه افزود: همه کسانی که دل در گرو دین، ملت و کشور دارند باید در خصوص وحدت و همدلی در شرایط فعلی کشور با هجمه بدخواهان نظام اسلامی توجه لازم را داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه وحدت و همدلی یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز توجه و بازگشت به مردم یک اصل مهم است که بعضی از ما به عنوان خادمان مردم که توسط خودشان انتخاب شدیم مورد غفلت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ 40 ساله انقلاب با حضور به موقع مردم بسیاری از توطئه‌ها با موفقیت و سربلندی عبور کردیم، یادآور شد: دشمنان ما ابزار و دستاورد بزرگ مردم را بیش از ما درک کرده‌اند و برای با چالش مواجه کردن این دستاورد با ایجاد ناامیدی و سلب انگیزه به طور جدی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دشمن با تزریق یأس دنبال از بین بردن انگیزه مردم است

نماینده مجلس شورای اسلامی اهمیت و رجوع به مردم را یک توصیه اخلاقی ندانست و گفت: توجه به این اصل مهم یک شاخص و معیار اصلی برای امنیت ملی ما به شمار می‌رود.

موسوی در ادامه به نقش‌آفرینی ایران در منطقه بحران زده و دارای تحولات مختلف خاورمیانه اشاره و اضافه کرد: بسیاری از کشورها در کنار داشتن بمب اتم، هزینه‌ و بودجه‌های بالای نظامی و حمایت‌های کشورهای غربی به اندازه ایران اسلامی تأثیرگذار نیستند و ایران با اتحاد، وحدت و همدلی مردم و حاکمیت و نظام به این مهم دست یافته است.

وی با بیان اینکه دشمن با تزریق یأس و ناامیدی به دنبال از بین بردن انگیزه مردم است، بر ارتباط مستمر مردم و مسؤولان تأکید و تصریح کرد: دهه کرامت فرصت طلایی بسیار خوبی است تا مبتنی بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وحدت و همدلی را در جامعه توسعه دهیم و در چله دوم انقلاب اسلامی بر خلاف چله اول که دفع را در اصول داشتیم، جذب و اتحاد را اصلاح، تقویت و در دستور کار قرار دهیم.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *