جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” جواد خان مقدّسی ” و ” فرامرز خان میرزایی ” مشقِ عشقتان مقبول درگاه حضرت احدیّت / حضور پیشکسوتان جامعه فوتبال در بیمارستان فیروزآبادی + فیلم – عکس

” جواد خان مقدّسی ” و ” فرامرز خان میرزایی ” مشقِ عشقتان مقبول درگاه حضرت احدیّت / حضور پیشکسوتان جامعه فوتبال در بیمارستان فیروزآبادی + فیلم – عکس

پیشکسوتان جامعه فوتبال کشورمان از جمله  فرامرز میرزایی ، جواد مقدّسی، یعقوب وطنی ، کوروش برمک، حمید شعبانی و سید هادی طباطبایی با حضور در بیمارستان فیروزآبادی شهرری با ضدعفونی کردن بخش‌های مختلف بیمارستان به کادر درمانی خداقوت گفتند. 

این روزها که ویروس کوید۱۹ مردم کشورمان را درگیر بیماری کرده و مقابله با این ویروس فراتر از توان کادر درمانی است، شاهد حضور داوطلبان مردمی و جهادی در میدان نبرد با کرونا ویروس هستیم که به یاری سیستم بهداشت و درمان آمده‌اند تا در کنار پزشکان و پرستاران در جبهه دفاع از سلامت خدمت کنند.

تعدادی از ورزشکاران نیز در قالب گروه‌های جهادی در حرکتی خودجوش و انسان دوستانه به مبارزه با این ویروس کشنده رفته‌اند تا با فعالیت در حوزه سلامت به هم‌نوعان خود که گرفتار بیماری کرونا هستند کمک کنند.

بسیج ورزشی جهادی استان تهران، کانون مربیان فوتبال استان تهران و تعدادی ورزشکار از جامعه فوتبال کشورمان از جمله  فرامرز میرزایی ، جواد مقدّسی، یعقوب وطنی ، کوروش برمک، حمید شعبانی و سید هادی طباطبایی با حضور در بیمارستان فیروزآبادی شهرری با ضدعفونی کردن بخش‌های مختلف بیمارستان به کادر درمانی خداقوت گفتند.

 

 

تکلمه ؛

خبرِ بسیار مسّرت بخش و مشعوف کننده  فوق امروز در حالی نقشبند تارک تلکس خبرگزاری و رسانه های دیداری و شنیداری گردید که نه تنها روایتی با ادبیات غریب برای هم سن و سالان کمترین به شمار نمی آمد که تداعی بخش خاطرات مردان مردی بود که از پس از گذار از دوگانه ی “ نام و نان  “ذوب در گمنامی مطلق گردیدند و با عبور از جان پر بها امنیّت امروزمان را تضمین بخشیدند .

در میان مشارکت کنندگان نام دو پهلوان در کنار ملازمان با مرام اشان به شدّت توجّه ام را معطوف خود نمود:

فرامرز خان میرزایی که بارها در رسایش دادِ سخن داده ام و آقا جواد مقدّسی بازیکن با اخلاق و با  ارزش رده بزرگسالان باشگاه های تهران اعم از دارایی و … ، بازیکن مربی تیم ملّی نیروهای مسلّح که توامان از هم شاگردی های عهد عتیق و یاران گرمابه و گلستان کمترین بوده اند البتّه اگر لایق باشم .

” آقا جواد ” نامی بلند آوازه و فنّی نزد ورزشکاران اصیل و زمین خاکی بازهای پاکدشت  محسوب و علاوه بر افتخارات باشگاهی ، ملّی ؛ همبازی هایش هماره در تمام ادوار خاصّه در تیم شهید زنده یاد ” محسن پازوکی ” و سایرین  از ایشان فردی مُخَلّق به اخلاق حسنه یاد می نمایند.

روزی این جمله را در فراق مربی پیشکسوت شهرستان مرحوم استاد علی جهانشیری متذّکر شدم که افتخار نام آورانی همچون فرامرز میرزایی در آن است که  از ” کریم آباد ” کیلومترها آن سوتر از پایتخت با یک دستگاه نیسان وانت به همراه استاد پیشکسوت فوتبال  ” ایرج خان پازوکی ” یا همان ” حاج آقا ایرج ” خودمان  عازم تمرین تیم پرسپولیس در تپّه های داوودیه می شد که طّی مسافت رفت و برگشت با آن خودرو آبیرنگ برای خودش هم داستانی داشت و هم همسنگ تمرینات پر مشقّت زحمتکش بی ادعّایی چون ” پرویز خان کماسی “.

مباحثی که می توان آنرا به امثال ” آقا جواد ” نیر تعمیم داد.

این بزرگواران آنجا که فی ذاته فعل خواستن را صرف نموده اند تنها حامی اشان ” دهنده بی منّت بوده ” و خانواده ای عاشق و همراه و نه N هزاران بار عابر بانک های اشتهار طلب .

” فرامرزها و جوادها ” و دیگرانی چون این عزیزان نه دیروزشان را مدیون فلان شاخ اینستا و فالوئرهای مکمّلش هستند و نه امروزشان را وامدار جسارتا ناکَسانی که به زور درهم و دینار متقاضی کُرنش خوبانی از این دست ؛ کُرنشی که مختص ذات اقدس الهی است  .

شوربختانه گویا قرار ابدی این است که نفرات برآمده از دل فنون ورزشی عزلت نشین باشند و چسبیده های ناچسب پُر از خالی تخصّص و تعهد میداندار پرمدعّای حرّاف .

براستی اینچنین است که ” فرامرزها و جوادها ” همچنان در تکثیر خوبی ها و تمرین مشق عشق آنهم در دلِ این شرایط پر خطر استوار ند و در طّی طریق یاد شده مستدام .

 

شرمنده از اطاله ی کلام ، بیاموزم و بیاموزیم که ” پهلوان زنده را عشق است

جامعه شناس و مدیر مسئول رسانه کشوری ” رواپرس ” و دو هفته نامه مکتوب در دست انتشار ” پاکدشت سلام ” رضا عرب

دانشجوی دکترای تربیت بدنی نریمان تاجیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *