جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

حضور میلیونی زائران عراقی در حرم علوی همزمان با سالروز رحلت رسول‌الله ( ص )

حضور میلیونی زائران عراقی در حرم علوی همزمان با سالروز رحلت رسول‌الله ( ص )

زائران عراقی که چندین روز با پای پیاده به سوی نجف اشرف حرکت کرده بودند، از شب گذشته به حرم علوی مشرف شدند و در سالروز وفات پیامبر مهربانی‌ها، هر لحظه بر تعداد زائران حرم امیرالمؤمنین (ع) افزوده می‌شود.

به گزارش فارس، زائران عراقی پس از برگزاری اربعین حسینی و تشرف به حرم سیدالشهدا(ع)، این بار با پای پیاده به سوی نجف اشرف حرکت کردند و بسیاری شب گذشته به حرم امام علی (ع) مشرف شدند.

موکب‌های اطراف حرم علوی نیز از زوار امیرالمؤمنین (ع) در سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و روز زیارتی حضرت علی (ع) پذیرایی می‌کنند. همچنین شب گذشته در حرم علوی مراسم عزاداری برپا شد و جمعی از زائران دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند کرده و از خداوند منان طلب آمرزش و رهایی از کرونا کردند.

اکنون حرم امام علی (ع) مملو از جمعیت شده است و از شب گذشته برنامه‌های مختلفی در این حرم برپا می‌شود. امروز صبح نیز دسته‌های عزاداری در ایوان نجف حضور یافته و هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود.

در حالی که اوایل ماه محرم در شهرهای زیارتی عراق به ویژه کربلا و نجف، محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا اعمال می‌شد و امکان تشرف به حرم‌ها از سایر شهرهای عراق هم امکان‌پذیر نبود، در ایام اربعین این محدودیت‌ها برداشته شد و حتی تعداد محدودی زائر از برخی کشورها با مجوز عراق وارد این کشور شدند.

با وجود شیوع کرونا و برخی محدودیت‌ها، زائران عراقی همچون سال‌های گذشته در این ایام به حرم علوی مشرف شدند و کرونا باز هم نتوانست مانع از عشق و ارادت به ساحت اهل بیت (ع) شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *