جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اعلام برنامه‌ جشن‌های «زیر سایه خورشید» در خوزستان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اعلام برنامه‌ جشن‌های «زیر سایه خورشید» در خوزستان
در آستانه دهه کرامت، برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه کرامت در قالب جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» در استان خوزستان اعلام شد.

به گزارش آستان نیوز، جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» از ۳ تا ۱۳ تیرماه در استان خوزستان اجرا می‌شوند. در همین راستا در نخستین روز از دهه کرامت ۱۲ نفر از خدام بارگاه امام رضا(ع) به همراه پرچم متبرک حرم رضوی وارد این استان شده و در جشن‌های مردمی و هیئات مذهبی شرکت خواهند کرد.
شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن برخی از شهرهای استان خوزستان در وضعیت قرمز، سبب خواهد شد تا بسیاری از جشن‌ها از حالت تجمعی و ازدحام خارج شده و خدام با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌هایی حضور پیدا کنند که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.
حضور خدام بارگاه مطهر رضوی در بیمارستان‌ها و تقدیر از عملکرد کادر درمان، دیدار با گروه‌های جهادی که در مبارزه با ویروس کرونا و همچنین رزمایش عمومی مواسات مورد تأکید مقام معظم رهبری، شرکت داشتند، از برنامه‌های این کاروان است.
حضور سفیران رضوی در منزل علمای استان و والدین شهدای مدافع سلامت و همچنین حضور در کارخانجات استان خوزستان به دلیل نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» از دیگر برنامه‌های این کاروان خواهد بود.
خدام حرم مطهر رضوی پنج شب در مرکز صدا و سیمای استان خوزستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت و با توجه به همزمانی دهه کرامت و هفته قوه قضائیه، خدام در مراکز دادگستری استان خوزستان حضور پیدا کرده و از زحمت‌کشان این عرصه نیز تقدیر می‌کنند.
در شب میلاد امام رضا(ع) نانوایی‌های استان نان خود را با نمک متبرک حرم رضوی خواهند پخت و برپایی کاروان‌های خودرویی سیار در محلات استان توسط نیروهای مردمی و هیئات مذهبی، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، دیدار با تولیدکنندگان، از دیگر برنامه‌های خدام در دهه کرامت در استان خوزستان است.
گفتنی است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شب میلاد امام هشتم(ع) چهل محله در سراسر استان و به ویژه شهرستان اهواز راس ساعت ۲۱ به صورت همزمان نورافشانی خواهند شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *