پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر از مدافعان سلامت در رامهرمز

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر از مدافعان سلامت در رامهرمز
مردمانی غیور و دلاور با گویش لری بختیاری هستند و در خطه ای به نام رامهرمز زندگی می کنند. این مردم امسال با وجود شیوع ویروس کرونا میزبان قدوم خادمانی بودند که از توس روانه دیارشان شده اند. اگر چه از محدودیت های کرونایی این روزها مطلع اند اما انگار دل های بی قرارشان این روزها شمیم بارگاه رضوی را در کوچه کوچه های شهرشان حس کرده است.

کاروانیان دیار رضا(ع) آمده اند، با توشه ای از معارف رضوی. می خواهند در روزهای سخت دل های مومنین این خطه را از راه دور روانه حریمی کنند که ملک توس است و خورشید ایران زمین. آمده اند تا شهر را از معنویت آکنده کنند و بگویند اگر چه سفر به دیار توس در این روزها دشوار است اما خادمان سلطان توس عطر بارگاهش را برای شما به ارمغان آورده اند.
سفیران رضوی روز گذشته با پرچم بارگاه منور رضوی زائر آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی بودند. سپس عرض خداقوتی داشتند به سبزپوشان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رامهرمز و پرسنل زحمت‌کش و خدوم نیروی انتظامی این شهرستان.
اگرچه برنامه های تجمعی و جشن های گسترده به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی حذف شده است اما خادمان بارگاه رضوی باز به رسم ادب هر ساله میهمان منزل مادر دو شهید بزرگ مرد دفاع مقدس شدند.
سایه سنگین ویروس کرونا و بیماری کووید 19 امسال بر جشن های زیر سایه خورشید محسوس بود اما نتوانست بر آن غلبه کند. کرونا امسال جهادگرانی را معرفی کرد. جهادگران عرصه سلامت ، خدام رضوی امسال راهی بیمارستانی در شهر رامهرمز شدند و ضمن خدا قوت از زحمات بی دریغ کادر درمان تقدیر و تشکر کردند.
طلاب جهادی از دیگر جهادگرانی بودند که با شجاعت و احساس تکلیف به تکریم درگذشتگان کرونایی می پرداختند و با عمل غسل، تکفین و تدفین پایاپای این ویروس خطر می کردند و سفیران رضا(ع) به پاس این همت و خدمت خداپسندانه با حضور در منازل شان آن ها را تکریم کردند و چه زیبا آیه من یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق را به تصویر کشیدند.
منزل غسال فوت شده از بیماری کووید 19 از دیگر مکان هایی بود که خدام رضوی به آنجا رفتند و با خانواده او ابراز همدردی کردند.
کارگاه تولید ماسک بی بی زینب خاتون شهر رامهرز مقصد دیگر کاروانیان بود. در بحبوحه کمبود ماسک و برخی لوازم بیمارستانی مورد نیاز، جهادگران این عرصه چون سربازانی در پشت جبهه سلامت خدمت می کردند و البته که شایسته تقدیر بودند.
خادمان بارگاه منور رضوی این بار در جمع جهادگران قرارگاه امام رضا(ع) حاضر شدند و با رعایت فاصله اجتماعی لحظاتی آن ها را از کیلومترها دورتر روانه بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) کردند.
در نخستین روزهای دهه کرامت جنوب غربی ترین نقاط کشور میزبان میهمانانی بودند از شمالی شرقی ترین نقاط ایران.
ایرانی که همیشه یکدل و یکرنگ است چرا که یک ایران است و سایه ای به گستره نام علی بن موسی الرضا(ع) که این روزها در دل و بر زبان هر دلداده ای جاری است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *