جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نسیم جان‌افزای مهر رضوی در خراسان جنوبی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نسیم جان‌افزای مهر رضوی در خراسان جنوبی
خادمان آستان قدس رضوی با حضور در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی به نیت شفای بیماران کرونایی، دل‌های مشتاقان را به عطر حریم رضوی متبرک کردند.

 امسال بهار طبیعت را در شرایطی آغاز کردیم که ویروس کرونا مهمان ناخوانده سرزمینمان شده تا حول حالنا را به شفای بیماران گره بزنیم و مقلب‌القلوب را به حال و هوای شعبانیه سوگند دهیم تا سین سلامتی را از آستان مهربانیش طلب کنیم.
مردم ایران در حالی این روزها را با شیوع ویروس کرونا می‌گذرانند که پزشکان و کادر درمانی سراسر کشور با از خودگذشتگی تلاش جانانه‌ای را برای درمان مردم دارند. در این روزهای بهاری تنها چیزی که باعث خوشحالی پرسنل می‌شود بهبودی یکی پس از دیگری بیماران درگیر کرونا است و آن لحظه اشک شوق جاری و لبخند بر لبان خشکیده پرستاران می‌نشیند و این بهترین هدیه است.
امروز هنگام ورود خادمان حرم رضوی بر بالین بیماران کرونایی، حال و هوای بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند رنگ و بوی معنوی خاصی گرفت و چشم‌های بارانی بیماران و پرستاران از راه دور زائر مشهدالرضا(ع) شد.
سرفه‌های ﺧﺸﮏ و ﻧﻔﺲ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﺸﯿﺪه می‌شوند، ﭼﻨﺪ روزی اﺳﺖ ﻣﯿﻬﻤﺎن ﻧﺎﺧﻮاﻧﺪه سینه این مردان و زنان شده و آنها را روانه ﺑﺨﺶ مراقبتﻫﺎی وﯾﮋه ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن‌ها کرده است. حالا این بیماران کرونایی چشم امیدشان به امام مهربانی‌هاست تا به لطف خداوند و با توسل به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) این دوران سخت را سپری کنند.

قدردانی از سفیدپوشان خط مقدم
خادمان امام رئوف در طرحی با عنوان «نسیم مهر رضوی» که چند روزی است در سراسر کشور در حال اجراست، با حمل پرچم متبرک گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، بسته‌های نمک و نبات تبرکی بر بالین بیماران حضور می‌یابند و با قرائت سوره حمد و همچنین قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) از خداوند متعال شفای عاجل بیماران را مسئلت می‌کنند.
در این مراسم حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی؛ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و به همراه جمعی از خادمان بارگاه رضوی با حضور در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از تلاش‌های مجاهدانه پزشکان، پرستاران و کلیه جهادگران عرصه سلامت تقدیر و تشکر کردند.
وی با قدردانی از پرستاران جبهه سلامت، اظهار کرد: پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، شبانه‌روزی با وجود همه خطرات رسالت خود را به درستی انجام می‌دهند.
حجت الاسلام نوفرستی تاکید کرد: آرزو داریم هر چه زودتر این ویروس منحوس از کشورهای اسلامی و جهان بشریت برچیده شود و امنیت و سلامتی به جامعه اسلامی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه انسان زمانی ارزش چیزی را می‌شناسد و می‌داند که آن را از دست بدهد، ادامه داد: از جمله نعمت‌های بسیار بزرگی که در اختیار بشر است، تندرستی و امنیت است. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «نعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة؛ دو نعمت است كه ناشناخته است: یکی امنیت و دیگری تندرستی».
نوفرستی با دعا برای عافیت بیماران و همچنین طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان این بیماری افزود: در این مسیر، سختی‌ها و ابتلائات فراوانی وجود دارد اما در سایه ایمان به خدا، صبر و استقامت می‌توان از این آزمایش‌ها و دشواری‌ها، سربلند و موفق بیرون آمد.

خادمیاران رضوی؛ جهادگران جبهه سلامت
علیرضا محمودی‌راد؛ رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند نیز ضمن قدردانی از خادمان رضوی برای عیادت از بیماران کرونایی و جهادگران جبهه سلامت، گفت: همه پرسنل بیمارستان با اعتقاد خاص در این شرایط بحرانی با همه توان تلاش می‌کنند و خستگی جسمانی برای آنان ضعف روحی ایجاد نکرده است.
وی با بیان اینکه این مراسم معنوی موجب دلگرمی و شادی بیماران این بیمارستان شده است، افزود: از خداوند و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سلامتی و بهبودی بیماران را خواستاریم و امیدواریم بیماری کرونا هر چه زودتر در کشور ما ریشه کن شود.

تنعم از خوان پر نعمت حضرت رضا(ع)
محمدعلی ابراهیمی؛ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی نیز گفت: توزیع غذای متبرک رضوی بین بیماران مبتلا به کرونا ویروس و کادر درمانی بیمارستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، سرایان و قاین همزمان با جمعه ۸ فروردین انجام شد.
وی این اقدام را موجب دلگرمی بیماران مبتلا به کروناویروس و کادر درمانی عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ پرس غذا نیز در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند و ۲۴۰ پرس غذا نیز در بیمارستان‌های چهار شهرستان طبس، فردوس، سرایان و قاین توزیع شد.
ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر بیماران درگیر با کرونا ویروس، تمام کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، بهیاران و نیروهای خدماتی از غذای تبرکی حضرت رضا(ع) بهره‌مند شدند.
وی همچنین از توزیع بسته‌های متبرک نمک، نبات، گلاب، دعای امین‌الله و حرز امام رضا(ع) بین کادر درمانی و بیماران کرونا ویروس خبر داد و گفت: یک عکس از حرم امام رضا(ع) نیز تقدیم مدافعان سلامت و بیماران شد.
این روزها هر چند صحن و سرای حریم رضوی به واسطه گسترش ویروس کرونا مدتی بسته شده اما خوان نعمت رضوی تعطیلی بردار نیست و مهربانی امام رضا(ع) را اکنون می‌توان در چشمان امیدوار پزشکان و دعاهای نیمه شب بیماران نظاره کرد، که به امید دیدن دوباره گنبد طلای رضوی سر بر آستان الهی گذاشته‌اند تا «اللّهم‌اشف کل مریض» را طلب کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *