چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تولید مواد ضدعفونی از سوی شرکت داروسازی ثامن همچنان ادامه دارد ( عکس از مسعود نوذری )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تولید مواد ضدعفونی از سوی شرکت داروسازی ثامن همچنان ادامه دارد ( عکس از مسعود نوذری )
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: شرکت داروسازی ثامن به عنوان یکی از ارکان فنی-تخصصی زیر مجموعه سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی اقدام به تولید محصولات ضد عفونی مورد نیاز به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا کرده است.

مجید طبسی در گفتگویی گفت: وقتی یک اپیدیمی در جامعه ایجاد می‌شود 3 گروه با آن درگیر می‌شوند. کادر درمانی خاکریز اول هستند، شرکت‌های پخش و توزیع کنندگان دارو خط دوم هستند و شرکت‌های داروسازی و تامین کننده تجهیزات و اقلام پزشکی نیز در خاکریز سوم قرار می‌گیرند.
مجید طبسی افزود: شرکت داروسازی ثامن نیز بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و جدی شدن این مسئله و اعلام خطر از سوی مسئولان بر مبنای فرمایش تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه شرکت‌ها تحت پوشش بسته به توان‌شان در جهت کمک به مردم و کاهش اثرات سوء ویروس وارد عمل شوند، اقدام به تولید محصولات ضدعفونی کرد.
وی با اینکه روزانه توان تولید 50 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده را داریم، گفت: شرکت داروسازی ثامن زیرساخت و تجربیات خوبی در این حوزه داشته است. ما ظرف 4 روز کاری توانستیم تغییرات را در خط تولیدمان ایجاد کنیم. همزمان واحد تحقیقات‌مان به فرمول مدنظر رسید و در عین‌حال مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو اخذ شد.
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن با اشاره به کمبود اتانول گفت: مشکل واقعی تهیه اتانول است. شرکت‌هایی که از قبل مجوز داشتند، سهمیه‌شان را دریافت می‌کنند. شرکت‌هایی نظیر داروسازی ثامن که بعد از شیوع کرونا اقدام به اخذ مجوز تولید ماده ضدعفونی کننده کردند، باید درخواست‌‌شان را ثبت کنند و در لیست دریافت الکل قرار بگیرند و بر آن اساس الکل دریافت کنند.
طبسی با بیان اینکه یک مجموعه تولید کننده دارو، مصرف کننده مواد ضدعفونی است، گفت: خود را موظف می‌دانیم که پرسنل‌مان را از آلودگی بری بکنیم تا در خطوط تولید هیچ گونه آلودگی وجود نداشته باشد لذا یک بخشی از این تولید برای نیاز مجموعه است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *