سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تولید ۱۷۵ هزار اقلام بهداشتی توسط خادمیاران رضوی/ پیوستن ۴۸ پزشک مازندرانی به پویش «مدافعین افتخاری سلامت»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تولید ۱۷۵ هزار اقلام بهداشتی توسط خادمیاران رضوی/ پیوستن ۴۸ پزشک مازندرانی به پویش «مدافعین افتخاری سلامت»
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران گفت: خادمیاران استان تاکنون ۱۷۵ هزار نوع اقلام بهداشتی تولید و در اختیار بیمارستان‌ها و نیازمندان قرار دادند.

محمداسماعیل امامزاده در گفتگویی ضمن تشریح اقدامات خادمیاران رضوی استان مازندران برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: خادمین افتخاری حضرت رضا(ع) از آغازین روزهای اطلاع‌رسانی در خصوص ورود این مهمان ناخوانده به کشور همانند سایر مردم و مسئولان با تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی شهرها و روستاها به یاری کادر درمان و بهبود بیماران مبتلا به این ویروس شتافتند.

وی افزود: خادمیاران استان تاکنون 150 هزار ماسک،20  هزار دستکش و 5 هزار گان بیمارستانی تولید و در اختیار بیمارستان‌ها و نیازمندان قرار دادند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 250 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر عمومی، اماکن پرتردد، بازار، مساجد، منازل مردم و… در شهرها و روستاهای استان بکارگیری شده است، ادامه داد: بخشی از این مواد ضدعفونی کننده بین مردم توزیع شد.

امامزاده از توزیع 3 هزار سبد کالا به ارزش 750 میلیون تومان بین نیازمندان استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین 700 بسته گوشت نذری 5/1 کیلویی توسط خادمیاران رضوی بین محرومین و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

اجرای طرح «نسیم مهر رضوی»

وی با اشاره به اجرای طرح «نسیم مهر رضوی» با هدف ایجاد دلگرمی بین بیماران مبتلا به کرونا ویروس و کادر درمانی در 13 بیمارستان درگیر کرونا، اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح 3 هزار وعده غذای حضرتی بین کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، بهیاران و نیروهای خدماتی و بیماران کرونایی بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و ولایت شهرستان ساری و چندین بیمارستان شهرستان‌های بابل و قائمشهر توزیع شد.

امامزاده افزود: سه هزار وعده دیگر از غذای تبرک رضوی در قالب طرح «نسیم مهر رضوی» بزودی در سایر بیمارستان‌های درگیر کرونا توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی استان مازندران در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای اجابت منویات مقام معظم رهبری و اهدای کمک‌های مومنانه به نیازمندان در قالب رزمایش «مواسات» 7 هزار سبد کالا به ارزش یک میلیارد و 750 میلیون تومان آمااده کرده‌اند، گفت: ارزش هر بسته معادل 2 میلیون و 500 هزار ریال است و قرار است تا این سبدهای کالا بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

وی افزود: خادمیاران رضوی استان در ذیل رزمایش مواسات که اجرای آن را سپاه کربلا متعهد شده است کمک به نیازمندان را در دستور کار دارند و مقرر شده با هماهنگی‌های لازم سبدهای کالا به دست خانواده‌های محروم و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا خواهد رسید.

پیوستن 48 پزشک مازندرانی در طرح «مدافعين افتخاري سلامت»

امامزاده با بیان اینکه شبکه خادمیاران رضوی مبتنی بر محله است و شناسایی نیازمندان به همت کانون‌های محلی خادمیاری در سطح استان انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نیازمندان استان در این کانون‌های محلی دارای پرونده هستند و به صورت مستمر در طول ایام سال از کمک‌های نقدی و غیر نقدی خادمیاران رضوی و خیرین بهره‌مند می‌شوند.

امامزاده از اهدای 500 میلیون ريال کمک نقدی در قالب کارت هدیه به نیازمندان خبر داد و افزود: این اقدام خیرخواهانه در همین ایام شیوع کرونا انجام شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه حدود 2 هزار و 400 نفر از خادمیاران رضوی استان مازندران در جبهه مقابله با کرونا فعالیت دارند، افزود: تلاش داریم در ادامه از ظرفیت خادمیاران بیشتری برای کمک به کادر درمان و بهبود بیماران کرونایی بهره گرفته شود تا بزودی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

امامزاده به اجراي طرح کشوری «مدافعين افتخاري سلامت» از سوی آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: اين طرح با ۶ عنوان خدمتي، در موضوعات همياران سلامت (خدمت به بيماران، خدمت به سالمندان و افرادي كه امكان خروج از منزل را ندارند)، همياران توليد (توليد البسه و ماسك)، صداي سلامت (پاسخگويي تخصصي ويژه خادمياران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت (خدمت به كادر درماني)، خادم اطلاع‌رساني و آموزش‌هاي حوزه سلامت (انجام برنامه‌هاي فرهنگي، آموزشي و اطلاع‌رساني به عموم مردم در خصوص رعايت نكات بهداشتي) و همياري مالي كمك‌هاي نقدي خادمياران با تأمين هزينه‌هاي دارويي، بهداشتي، درماني در حال اجرا است.

 وی از پیوستن 48 نفر از پزشکان مازندرانی عضو کانون سلامت به این پویش خبر داد و خاطر نشان کرد: سایر خادمیاران رضوی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه خادمیاری به آدرس https://khademyar.razavi.ir/ در این پویش شرکت کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *