پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دخیل مدافعان سلامت کوهدشت به پرچم امام رئوف

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دخیل مدافعان سلامت کوهدشت به پرچم امام رئوف
با حضور خادم‌یاران رضوی در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت بیماران و کادر درمان این بیمارستان از راه دور زیارت مخصوص امام‌رئوف را قرائت کردند و دل‌های خود را روانه صحن و سرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) کردند.

 دور هم حلقه زده‌اند؛ دست‌برسینه و سر پایین به نشانه خضوع. نوای مغموم خادم که بلند می‌شود رد اشک از چشم‌های سفیدپوشان به روی ماسک می‌نشیند. سرتاپا سفید یکدست شده‌اند در نبردی نابرابر با کرونا.

از همان دم که خادم اذن به زیارت از راه دور می‌کند، پرستاران و پزشکان نجواکنان در نزدیک‌ترین فاصله قرب به دخیل می‌رسند. در اینجا تلاقی رنگ‌های سفید و سبز نقوشی آفریده‌ است آمیخته با ذوق.

لب‌ها با بی‌قراری جنبانده می‌شود. پریشان‌تر از شب‌های نخوابیده بیمارستان در طلب یار راه می‌جویند به دست‌بوسی آن تبرکی که از فرسنگ‌ها آن طرف‌تر به لرستان آمده ‌است و حالا به کوهدشت. معرفت صاحب‌خانه، بی‌قراری‌ها و مشقت‌های پرستاران را فراموش نکرده ‌است.

حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا؛ امام‌جمعه موقت خرم‌آباد و مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی لرستان در این مراسم که به همراه جمعی از خادم‌یاران رضوی به بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) کوهدشت آمده‌اند اظهار می‌کند: خاد‌م‌یاران حضرت ‌رضا(ع) در سراسر کشور برای تجلیل و تکریم از تلاش‌های خالصانه و مخلصانه مدافعان سلامت به بیمارستان‌های دارای بیماران کرونایی اعزام می‌شوند تا فضای توسل، معنویت و زیارت در فضای بیمارستان‌ها آمیخته شود.

نسیم مهر رضوی در بیمارستان‌های لرستان

وی اعلام می‌کند: بازدید از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و موازین بهداشتی و نکات ایمنی انجام می‌شود تا بسته‌های متبرک رضوی را به دستان پر مهر پرستاران و بیماران اسیر این بیماری برسانند.

حالا دیدگان پرستاران از سیر و سلوک بسته‌های تبرک گذشته ‌است و گویی که چشم‌های پنهان‌شان رستگار شده ‌است به سوغاتی‌هایی که از پیچ‌ وخم‌های جاده‌ها عبور کرده تا آنان بتوانند دقایقی بر صاحب آن خانه مقدس توسل جویند.

آن‌طرف‌تر از حلقه پرستاران دختری چشم سپرده به نوای حزن‌انگیز زیارت از راه دور. نزدیک که می‌شود بی‌پرده اشک شُره می‌شود روی دست‌کش‌های سفیدش: «مادرم یک هفته است در آی‌سی‌یو بستری است. نه شب داریم و نه روز. ناراحتی قلبی دارد. نگرانی از بستری‌شدن او یک طرف و وحشت کرونا از سوی دیگر. حالا آمده‌ام تا برکت بی‌دریغ امام‌رضا(ع) را واسطه شفا ایشان کنم.»

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *