شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت کریمانه آستان قدس رضوی در ‌هرمزگان/توزیع ۵ هزار بسته معیشتی ‌بین نیازمندان‌

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت کریمانه آستان قدس رضوی در ‌هرمزگان/توزیع ۵ هزار بسته معیشتی ‌بین نیازمندان‌
دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان در ایامی که کشور درگیر بیماری کرونا است خدماتی را به جامعه هدف و نیازمندان با توزیع ۵ هزار بسته معیشتی ارائه کرده است.

شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن کشور با بیماری کووید 19 تبعات منفی بسیاری را برای مردم داشت که یکی از آنها با توجه به تعطیل شدن اماکن متبرکه و مذهبی در مسائل معنوی بود.
آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) به عنوان قطب مذهبی و معنوی ایران اسلامی در ایامی که هر ساله همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری خیل عظیمی از مشتاقان و دلدادگان را راهی مشهد می‌کند با احترام و تبعیت از نظر کارشناسان بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تعطیل شد و خلا بزرگی در دل بسیاری از مشتاقان زیارت حضرت رضا علیه السلام ایجاد کرد.
تعطیلی و عدم پذیرش زائرین در ایام شیوع ویروس کرونا چیزی نبود که بتواند سفره و خوان گسترده حضرت شمس الشموس(ع) را ببندد لذا تولیت آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌هایی دیگر در سراسر کشور سعی در میهمان کردن افراد بالاخص نیازمندان، بیماران و مدافعان سلامت بر سر خوان کریمانه اهل بیت(ع) کرد.
اسماعیل تذرو؛ مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان در گفتگو با آستان نیوز در رابطه با اقداماتی که توسط این مجموعه در این ایام انجام شده گفت: آستان قدس رضوی در ایامی که کشور درگیر بیماری کرونا بود دو برنامه تحت عنوان «نسیم مهر رضوی» و «سفره احسان» را تدوین کرد به این ترتیب که در طرح نسیم مهر رضوی کلیه بیماران، کادر بهداشت و درمان و خدمه بیمارستان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند با پخت و پذیرایی از غذای حضرتی امام رئوف(ع) میهمان سفره این امام همام شدند.
وی بیان کرد: در استان هرمزگان این برنامه در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و قشم اجرا شد و بیمارستان‌های شهید محمدی و خاتم الانبیا(ص) بندرعباس و بیمارستان‌های میناب و قشم از این خدمت کریمانه بهره‌مند شدند.
تذرو بیان کرد: در ایام کرونا در طرح نسیم مهر رضوی بیش 2 هزار و 500 پرس غذا به انضمام توزیع بسته‌های تبرکی با حضور خدام حرم مطهر رضوی در بیمارستان‌های هدف توزیع شد.
وی افزود: همچنین با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه آستان قدس رضوی با اجرای طرح سفره احسان و تهیه بسته‌های ارزاق میهمان سفره نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا شد.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان تاکید کرد: همزمان با آغاز رزمایش مواسات و همدلی، آستان قدس رضوی در استان هرمزگان نیز به این عرصه ورود کرد و 5 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان زیر مجموعه قرارگاه مواسات و همدلی استان توزیع کرد.
تذرو خاطرنشان کرد: مجموع ارزش کل بسته‌های توزیعی 10 میلیارد ریال است که نیمی از آن توسط آستان قدس رضوی و نیمی دیگر به همت خیرین تامین شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *