چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رزمایش مواسات در دهه کرامت باقوت ادامه دارد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رزمایش مواسات در دهه کرامت باقوت ادامه دارد
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان شمالی از ادامه برگزاری رزمایش مواسات در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از بجنورد، محمد اکبرزاده دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان شمالی در جمع مدیران کانون‌های خادمیاری استان گفت: باهدف کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا، رزمایش مواسات در دهه کرامت نیز ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی هم‌زمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سطح استان و توزیع بسته‌های غذایی بین هزار خانواده اظهار امیدواری کرد این فعالیت‌ها در سطح استان استمرار داشته باشد.
اکبرزاده بابیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از 3 لغایت 13 تیرماه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: تلاش داریم تا با همیاری خادمیاران، دهه کرامت را با تمام محدودیت‌هایی که در برگزاری مراسم‌ها وجود دارد باکیفیت بهتر و بیشتری اجرا کنیم.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان شمالی محور برنامه‌های دهه کرامت را تأکید بر ترویج معارف رضوی متناسب با سیره اجتماعی حضرت رضا(ع)، تبیین و تبلیغ فرهنگی زیارت با محوریت گسترش حریم امام هشتم(ع) و زیارت از بعید با توجه به محدودیت‌هایی که برای زیارت ایجاد شده، تأکید بر گسترش همدلی عمومی و گفتمان خدمت کریمانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی بر مبنای محبت امام هشتم(ع) عنوان کرد.
وی ادامه داد: ادامه رزمایش مواسات و همدلی، ایجاد شادی و نشاط عمومی با تأکید بر شادی و نشاط مؤمنانه، توجه به مطالبات مقام معظم رهبری به‌ویژه شعار سال، پاسداشت شهدا و مجاهدین جبهه مقاومت به مناسبت نخستین دهه کرامت بعد از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان خادم امام رضا(ع) و سید الشهداء مقاومت، آمادگی جامعه جهانی برای تمسک و توسل به معارف ناب اهل‌بیت(ع) و امام رضا (ع) با توجه به شرایط اضطراری فعلی از دیگر محورهای برنامه‌ دهه کرامت است.
اکبرزاده افزود: شیوع بیماری کرونا علاوه بر بیماری، مشکلات اقتصادی بسیاری را برای مردم ایجاد کرده به‌گونه‌ای که برخی کسب‌وکارها با مشکلات زیادی روبرو شده و باید بتوان در جهت کمک به این اقشار قدم برداشت.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان شمالی در ادامه برافزایش نقش اجرایی کانون‌های خادمیاری در عرصه مدیریتی تأکید کرد و خواستار مشارکت جوانان مردم و نخبگان در برنامه‌های دهه کرامت شد.
وی پوشش همه ادیان باهدف ایجاد وحدت و همدلی، سازمان‌دهی استفاده از نمادها و مشخصات با توجه به شئونات و وضعیت حال حاضر کشور، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی را از برنامه‌ریزی‌هایی عنوان کرد که برای امسال در دهه کرامت اجرا می‌شود.
اکبرزاده همچنین از اهداء جهیزیه به 135 نفر در سال گذشته با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه و خیرین خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا خیرین و کمک‌های مردمی و نذورات را در استان فعال‌تر کنیم، زیرا نذوراتی که به دفتر آستان قدس رضوی استان پرداخت می‌شود به‌طور کامل در استان هزینه می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *