جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مشارکت 14 هزار قزوینی در جشنواره کتابخوانی رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مشارکت 14 هزار قزوینی در جشنواره کتابخوانی رضوی
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار قزوینی در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز از قزوین اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی طراحی شده که با توجه به استقبال شرکت کنندگان مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه سال جاری تمدید شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین فعالیت فرهنگی این نهاد، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی است، افزود: با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌ برای استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برداشته شده و با توجه به تعطیلی مراکز پیش ‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌ها، امکان مشارکت در بخش‌های مختلف در این بستر فراهم شده است.

محمدبیگی ادامه داد: خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با شرکت در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) داشته باشند.

این مسوول با اشاره به فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال، افزود: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به تعداد و پراکندگی کتابخانه‌های تحت پوشش، ضمن در اختیار قراردادن منابع مسابقه به عموم مردم، کمک بزرگی به شرکت هرچه گسترده‌تر مخاطبان در این جشنواره کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین یادآور شد: با وجود ۳۷ مجموعه کتابخانه عمومی در استان قزوین، ظرفیت مطلوبی برای توسعه فرهنگی با توجه به شیوع بیماری کرونا در بستر مجازی در اختیار ما قرار دارد و طی این مدت با تلاش کارشناسان و کتابداران، با راه‌اندازی پویش‌های مردمی «هر خانه یک کتابخانه» به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شده است.

محمدبیگی با اشاره به فرصت هایی که شیوع بیماری کرونا برای کتابخوانی ایجاد کرده است، تصریح کرد: هم اکنون برنامه‌های متنوعی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در فضای مجازی اجرا می‌شود که نقش موثری در جذب مخاطبان، به ویژه در گروه‌های سنی کودک و نوجوان داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان قزوین دارای ۶۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی است اضافه کرد: ضدعفونی و گندزدایی کتابخانه‌های عمومی استان نیز به طور مستمر در حال انجام است تا به محض دستور بازگشایی کتابخانه‌ها براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت آنها به صورت حضوری آغاز شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *