پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای طرح «حسینیه خانگی با نسیم رضوی» در منزل 60 شهید یزدی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای طرح «حسینیه خانگی با نسیم رضوی» در منزل 60 شهید یزدی
مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد از اجرای طرح «حسینیه خانگی نسیم رضوی» با هدف ترویج روضه‌های خانگی در شهر یزد خبر داد.

حسن جواهریان، مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، با اشاره به اجرای طرح «حسینیه خانگی با نسیم رضوی»، اظهار کرد: این طرح از ابتدای ماه محرم و با حضور خادمیاران رضوی متشکل از روحانی و مداح با حمل پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، هر شب در خانه یک شهید می‌شود.

وی از حضور در منزل بیش از 60 شهید یزدی خبر داد و ادامه داد: این برنامه با هدف ترویج روضه‌های خانگی در  شهر یزد تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و در برخی شب‌ها خادمیاران رضوی مهمان دو خانواده شهید می‌شوند.

جواهریان با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال برگزاری‌ است بیان کرد: این طرح مورد استقبال خانواده شهدا قرار گرفته به نحوی که در خانواده‌ای مادر شهید عنوان کرد چند سالی است منتظرم روضه‌ای در خانه من برپا شود.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 6 هزار خادمیار و سازماندهی ۲۰ کانون تخصصی و ۱۶ کانون منطقه‌ای در سطح شهرستان گفت: کانون‌های تخصصی با محورهای مختلف اعم از شهدا، حقوق، سلامت، شعر و ادب، ورزش و …. در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در حوزه امداد و محرومیت‌زدایی نیز اقدامات خوبی انجام گرفته افزود: کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد، تیم پشتیبانی راه‌اندازی کرده است که پس از شناسایی خانواده‌های محروم، در صورت نیاز به تعمیرات و کمک به صورت رایگان اعزام خواهند شد.

جواهریان ادامه داد: در بخش امداد و سلامت نیز پزشکان عمومی و تخصصی این کانون‌ها و همچنین در صورت نیاز اعزام پرستار به بیماران محروم ارائه خدمت خواهند داد.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد با اشاره به شیوع کرونا و ارائه خدمات متعدد از سوی کانون‌های رضوی شهرستان یزد بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان خادمیاران رضوی به ارائه خدمت مشغول شدند به نحوی که ۸۰۰ خیاط خانگی برای تهیه ماسک اقدام کردند، همچنین ۱۲ کارگاه تجمعی در سطح شهرستان ایجاد شد.

وی گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن، تهیه بسته‌های معیشتی، بازدید از بیمارستان‌ها و در صورت نیاز کمک به کادر درمان را از دیگر اقدامات از ابتدای شیوع کرونا برشمرد و گفت: اکنون نیز بازدید و تقدیر از روسای بیمارستان‌ها و کادر درمان از سوی این کانون انجام گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *