پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «سوگند مقدس» در بیرجند رونمایی شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «سوگند مقدس» در بیرجند رونمایی شد
به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کتاب «سوگند مقدس» نوشته سمیرا گنجی از خادمیاران رضوی شهرستان بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی، طی آئینی کتاب «سوگند مقدس» در حوزه دفاع مقدس با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و سایر متولیان رونمایی شد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان با موضوعات کودک و نوجوان، خاطرات دفاع مقدس، پژوهشی و خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به چاپ رسیده یا تالیف و چاپ آن در دست اقدام است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی مشارکتی تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بهمن‌ماه ۹۱ راه‌اندازی شده که هم‌اکنون بیش از 7 هزار و ۹۲۹ عنوان کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

سمیرا گنجی، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس نیز در این مراسم، گفت: کتاب سوگند مقدس در بیان خاطرات خدیجه کاسه سنگی از زنان فعال و بی ادعا امدادگر جنگ تحمیلی در استان است.

وی افزود: در این کتاب چند موضوع جدی ازجمله ترابری مجروحین از جبهه تا شهرهای بزرگ و اورژانس‌های کنار خط تا بیمارستان‌های صحرایی مطرح شده است.

گنجی  با اشاره به نقش ارزشمند زنان رزمنده امدادگر در دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های مثال زدنی آنان گفت: چاپ و انتشار زندگینامه، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس سبب آشنایی هر چه بیشتر نسل‌های جوان و نوجوان با جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های تحسین برانگیز آنان می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *