جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نمایشگاه صنایع دستی اسلامی مجازی در دهه کرامت برگزار می‌شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نمایشگاه صنایع دستی اسلامی مجازی در دهه کرامت برگزار می‌شود
به همت کانون هنر آستان قدس رضوی استان بوشهر نمایشگاه مجازی صنایع دستی اسلامی از تاریخ ۳ الی ۱۳تیرماه از طریق صفحه razavi.bu در شبکه اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از استان بوشهر؛ حجت‌الاسلام یوسف جمالی دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر از برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع دستی اسلامی در استان بوشهر به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: در این نمایشگاه صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان بومی استان بوشهر به نمایش گذاشته خواهد شد و در ذیل آن برنامه‌های متنوع دیگری نیز به صورت زنده از صفحه فضای مجازی آستان قدس رضوی استان بوشهر پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای افزایش تولیدات ایرانی حمایت کرد افزود: ایرانی‌ترین صنعت، صنعت صنایع دستی است که خوشبختانه در ایران از تنوع بسیار گسترده‌ای برخوردار است و معرفی این محصولات که عمدتاً در منازل و کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد خانواده‌های ایرانی و صنعتکاران این عرصه داشته باشد.
حجت‌الاسلام جمالی اظهار کرد: صنایع دستی اسلامی نیز جدای از دیگر صنایع دستی ایران نیست اما به هر حال متناسب با فرهنگ و مناسک دینی و مذهبی تولید می‌شود.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به تنوع و زیبایی صنایع دستی استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت نزدیک به دو میلیارد نفری جهان اسلام باید به صادرات این محصولات به کشورهای اسلامی برای ارزآوری نگاه و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *