سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سال گذشته بیش از 88 هزار ختم قرآن در حرم مطهر رضوی انجام شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سال گذشته بیش از 88 هزار ختم قرآن در حرم مطهر رضوی انجام شد
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از انجام بیش از 88 هزار ختم کل قرآن کریم در سالی که گذشت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی یکی از واحدهای فعال این اداره است که در طول سال به صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ارائه خدمت می‌کند.
وی تصریح کرد: این واحد قرآنی در همه ایام سال و به ویژه مناسبت‌های مذهبی از جمله موالید و شهادت حضرات معصومین(ع) و همچنین مناسبت‌های ملی اقدام به برنامه‌ریزی ختومات قرآنی مختلف برای زائران بارگاه منور رضوی می‌نماید.
وی با اشاره به ختم‌های انجام شده به همت واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی اظهار کرد: در سال گذشته زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) 88 هزار و 649 ختم کل قرآن کریم، و 140 میلیون و 753 هزار و 530 ختم سوره‌های مختلف قرآن از جمله سوره‌های یس، الرحمن، ملک، مسبحات و … را انجام داده‌اند. شجاع عنوان کرد: در سال 98 تعداد زیادی ختم صلوات نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی انجام شده که تعداد آن 6 میلیارد و 52 میلیون و 198 هزار صلوات بوده است.
وی افزود: بالاترین ختومات انجام شده در این واحد مربوط به ختم ادعیه(دعاهایی از جمله دعای علقمه، جوشن کبیر، یستشیر، توسل، عهد، دعاهای صحیفه سجادیه مانند دعای مکارم اخلاق و …) و اذکار (ذکرهایی از جمله ذکر شریف لااله‌الاالله، استغفرالله ربی و اتوب الیه، ذکر اسماءالحسنی و …) که تعداد آن 8 میلیارد و 964 میلیون و 816 هزار و 558 عدد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین 10 میلیون و 417 هزار و 439 ختم زیارات از جمله زیارت عاشورا، زیارت امین‌الله، زیارت آل یس و … به همت واحد ختم تلاوت نور توسط زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی انجام شده است.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ختومات قرآنی واحد ختم تلاوت نور حرم مطهر رضوی می‌توانند از طریق فضای مجازی در پیام‌رسان‌ ایتا به آدرس (@yazamenahoo_8) و در پیام رسان سروش به آدرس (@yazamenahoo_88) به مجموعه «یاضامن آهو» (رابطین حرم مطهر رضوی) مراجعه و برای انجام این ختومات قرآنی و ادعیه و زیارات  ثبت نام و اعلام آمادگی کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *