جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همیشه مدیون امام رضا(ع) هستم

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همیشه مدیون امام رضا(ع) هستم
سید روح‌الله قوام نیا، که متولد سال۵۸ و دارای مدرک کارشناسی معماری و شهرسازی و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و آهنگساز موسیقی دینی است تاکنون آثاری به ۴ زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از اصفهان، دهه پر برکت کرامت بهانه ای شد تا به سراغ آهنگساز دینی برگزیده کشور، مفسر و حافظ کل قرآن کریم برویم و با او چند دقیقه ای هم کلام شویم.

در ایامی هستیم که متعلق به هشتمین خورشید ولایت است. بگوییدتاکنون چه آثاری با محوریت حضرت رضا(ع) تولید کرده اید؟

به لطف خدا چندین اثر در رابطه با امام رضا(ع) کار کردم و اثری که می توانم از آن نام ببرم صلوات خاصه حضرت است که در سال۸۶ این اثر خلق شد و در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) رتبه اول را کسب کرد.

خلق آثار هنری حول محور امام رضا(ع) در واقع یک کشش و حس درونی است و اثری که از دل بر می آید لاجرم بر دل هم می نشیند. برای شما هم همین گونه است ؟

بله. از آنجایی که همیشه مدیون امام رضا(ع) بوده و هستم، اگر اثری را خلق می کنم به این دلیل است که بتوانم ذره ای از ارادت خودم را به آستان حضرت رضا(ع) به اثبات برسانم و امید است که این آثار به عنوان باقیات الصالحات و نشانه ای از مهر و محبتم به حضرت باشد.

چه افتخاراتی را در کارنامه هنری خود دارید؟

بیش از۱۰ بار رتبه اول مسابقات کشوری تواشیح و ۲ بار آهنگساز برگزیده کشور در رشته تواشیح و مفتخر به ساخت صدها برنامه تواشیح و مدیحه سرایی و موسیقی دینی به۴ زبان زنده دنیا برای شبکه های مختلف ماهواره ای و رسانه ملی هستم.

در کارنامه کاری تان به غیر از موسیقی چه فعالیت های دیگری دارید. کمی در این زمینه توضیح می دهید…

تالیف کتاب «رازهای نهفته قرآن درباره‌ اهل بیت(ع)»، بیش از صدها سخنرانی و منبر قرآنی با محوریت تدبر در قرآن، اجرای برنامه های قرآنی در کشورهای مختلف و انتشار آلبوم مدیحه سرایی (لک الحمد) با موضوع اشعار منظوم امام علی(ع) در کشورهای کویت و عربستان از دیگر فعالیت های من است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *