جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

اصلاح سیستم خودکار برداشت اقساط بانک های کشور

اصلاح سیستم خودکار برداشت اقساط بانک های کشور
سیستم خودکار برداشت اقساط بانک ها اصلاح شد.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام‌کرد: پس از شیوع ویروس کرونا (corona) برای حمایت از اقشار مردم، تعویق پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه از طرف بانک مرکزی در دستور کار بانک ها قرار گرفت و در همین زمینه سامانه ثبت شکایت احتمالی وام های قرض الحسنه راه اندازی شد، بر همین مبنا اصلاح سیستم خودکار برداشت اقساط بانک ها اصلاح شد.

در پی فعالیت سامانه مورد اشاره طی ۱۰ روز قبل مجموعاً تعداد ۳۵ هزار و ۴۹۴ فقره شکایت مشتریان در ارتباط با برداشت اقساط تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ها و موسسات اعتباری در سامانه ثبت گردیده است. در بعضی از بانک ها و موسسات اعتباری، مبلغ های برداشت شده به مشتریان عودت شده و بانک مرکزی به منظور راستی آزمایی انجام عودت اقساط طی ارتباط تلفنی با بعضی از مشتریان این موضوع مورد تائید قرار گرفته است.

بانک مرکزی همینطور بانک ها را مکلف کرد سامانه های برداشت خودکار اقساط وام های قرض الحسنه را در دو فروردین ماه و اردیبهشت اصلاح کنند تا به مانند اسفند از حساب مشتریان قسطی برداشت نشود.

شایان به ذکر است طبق اطلاعات دریافتی از اداره اعتبارات و اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، تا پایان ماه بهمن ۱۳۹۸ تعداد ۹ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۸۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعاً به مبلغ ۱.۱۵۳ هزار میلیارد ریال توسط بانک ها و موسسات اعتباری پرداخت شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *