جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

بالاخره شاخص بورس منفی شد

بالاخره شاخص بورس منفی شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با کاهش ۷ هزار و ۴۶۶ واحد روبه‌رو شد. این امر در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته شاخص بورس تهران روندی افزایشی داشت و به همین دلیل ریزش امروز هنوز برای کارشناسان امر نگران کننده به نظر نمی‌رسد.

 به گزارش خبرآنلاین، بورس تهران که در روزهای اخیر با رکوردشکنی روبه‌رو شده بود امروز روندی معکوس را در پیش گرفت. به نظر می‌رسد به دلیل مصوبه افزایش مالیات نقل و انتقال سهام، شاخص کل با ریزش مواجه شده و با کاهش ۷ هزار و ۴۶۶ واحد به رقم ۴۴۷ هزار و ۱۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص با معیار هم‌وزن ۲ هزار و ۱۴۵ واحد افت کرده و به رقم ۱۴۵ هزار و ۳۲۶ واحد رسید. ارزش بورس بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۱۶۲۵ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران بورس بیش از ۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۷۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز عمده نمادهای مهم بورسی افت داشته و در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند که از جمله می‌توان به نماد مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، هلدینگ تاپیکو و بانک ملت اشاره کرد.

با توجه به روند افزایشی شاخص بورس در هفته‌های گذشته انتظار می‌رفت نهایتا این رشد تا اندازه‌ای متوقف شود. با این همه به نظر می‌رسد تصمیم مربوط به افزایش مالیات نقل و انتقال سهام از مهم‌ترین علل توقف رشد شاخص سهام در تهران بوده است.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، سایپا، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان، پارس خودرو، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، ایران خودرو و کشتیرانی بوده‌اند. شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز ۱۹۹۲ واحد افت کرده و به رقم ۱۱۹ هزار و ۳۲۲ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۱۴۳۰ و احد کاهش یافته و به رقم ۹۶ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با کاهش ۸ هزار و ۵۱۱ واحد به رقم ۵۴۱ هزار و ۱۳۶ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با کاهش ۵ هزار و ۴۷۲ واحد به رقم ۳۲۲ هزار و ۱۴۷ واحد و شاخص بازار دوم بورس با کاهش ۱۴ هزار و ۹۸۳ واحد به رقم ۹۲۲ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *