جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

بوئینگ ۷۳۷ مکس بازمی‌گردد

بوئینگ ۷۳۷ مکس بازمی‌گردد
مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس احتمالاً در هفته های آتی باری دیگر صادر خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از ۶ ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری سایر موسسات و نهادهای مربوطه در خصوص نقص نرم‌افزاری و سایر مشکلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

هم اکنون نزدیک به یک سال است که این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین‌گیر شده و مجوز پرواز برای آن صادر نشده است.

اما حالا بر اساس گزارش رویترز، استفان دیکسون، مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برآورد و اعلام کرده که مجوز پرواز برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بعد از تکمیل تستهای پروازی بار دیگر صادر خواهد شد.

وی در جریان برگزاری یک کنفرانس هوانوردی در واشنگتن گفت: در ماه‌های گذشته این سازمان با همکاری تمامی متخصصان مربوطه در تلاش بوده تا به بررسی و یافتن علل و مشکلات مربوط به ایمنی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بپردازند و حالا میتوانم این نوید را به بسیاری از ایرلاین های مختلف در کشورهای جهان بدهم که بعد از تکمیل تستهای پروازی بار دیگر مجوز پرواز برای این جت مسافربری صادر خواهد شد.

به گفته وی انتظار می رود هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در هفته‌های آتی از حالت زمین‌گیر بودن درخواهند آمد و باری دیگر به پرواز در آسمان کشورهای مختلف خواهند پرداخت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *