پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

” زنگنه ” : ماجرای نفتکش‌ها برفروش نفت اثر نداشته است / فعلا خبری از سهمیه بندی بنزین نیست .

” زنگنه ” : ماجرای نفتکش‌ها برفروش نفت اثر نداشته است / فعلا خبری از سهمیه بندی بنزین نیست .
*شیطنت‌های عربستان در اوپک حرف جدیدی نیست و این موضوع بحث محوری پر جنجالی در اجلاس گذشته اوپک بود و در نهایت خواسته ایران برای آسیب ندیدن تمامیت اوپک محقق شد.
وزیر نفت با اشاره به لزوم استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد، گفت: کسانی که موفق به دریافت کارت سوخت نشدند بعد از ۲۰ مرداد نیز می توانند از کارت جایگاهداران برای سوختگیری استفاده کنند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در دومین جلسه هم اندیشی با وزرای سابق نفت افزود: دومین جلسه با دعوت از وزیران سابق نفت امروز برگزار شد که چهار نفر از وزیران سابق امدند.

وی اضافه کرد: در این جلسه، گزارشی از وضعیت بین المللی و داخلی صنعت نفت ارایه شد و انها نیز مسائل و حساسیت‌های خود را مطرح کردند.

زنگنه با اشاره به اینکه همواره از پشتیبانی وزرای سابق برخوردار بودیم، تاکید کرد: حساسیت صنعت نفت بالاست زیرا این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی هستیم و بعد از نفت نیز بانک قرار دارد که باید بتواند پول نفت را دریافت کرده و برای خرید کالا اختصاص دهد.

وی ضمن تشکر از وزرای سابقی که در این جلسه شرکت کردند، گفت: جلساتی نیز با نخبگان سیاسی و اقتصادی داشته ایم تا از روند کار و صادرات نفت مطلع شوند.

ماجرای نفتکش‌ها برفروش نفت اثر نداشته است

وزیر نفت در مورد تأثیر توقیف نفتکش‌ها بر روند فروش نفت گفت: هنوز بر فروش نفت اثر گذار نبوده با این حال از گذشته نیز محدودیت‌هایی در بحث نفتکش‌ها داشتیم و امریکا با علم به این موضوع به دنبال محدودیت‌های بیشتر است.

وی در باره ساز و کار مالی با اروپا نیز گفت: همیشه گفته‌ام که اینستکس بدون پول نفت اجرایی نمی‌شود.

به گفته زنگنه شیطنت‌های عربستان در اوپک حرف جدیدی نیست و این موضوع بحث محوری پر جنجالی در اجلاس گذشته اوپک بود و در نهایت خواسته ایران برای آسیب ندیدن تمامیت اوپک محقق شد.

زنگنه به الزامی شدن استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد اشاره کرد و گفت: به تدریج این روند کامل می شود با این حال برای افرادی که موفق به دریافت کارت سوخت نشده اند، همچنان کارت جایگاهداران فعال می ماند.

وزیر نفت این راهم گفت: افرادی که برای کارت سوخت اقدام کرده اند، اطلاعاتشان موجود است و کارت سوخت آنها به آدرس اعلام شده ارسال و همانجا هزینه دریافت می شود.

زنگنه افزود: در این مرحله خبری از سهمیه بندی بنزین نیست و بیشتر به دنبال ساماندهی مصرف هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند جای نفت ایران را پر کند، تاکید کرد: کاهش تولید نفت ایران، آسیبی به چاه ها نمی رساند، اما ممکن است بازگشت به حداکثر تولید زمان و هزینه بر باشد.

به گفته زنگنه، بحث ازادی نفتکش توقیفی در جبل الطارق نیز در جریان است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *