سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد

سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد
سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد با همه گیری ویروس کرونا پیش بینی می‌شود، تجارت جهانی در سال جاری میلادی ۱۳ تا ۳۲ درصد کاهش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت سازمان تجارت جهانی، در پی شیوع بیماری همه گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان و تاثیر بی‌سابقه آن بر اقتصاد، اقتصاددانان تجارت جهانی معتقدند که این کاهش احتمالاً از رکود تجاری ناشی از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ -۲۰۰۹ فراتر خواهد رفت.

در گزارش سازمان تجارت جهانی در مورد دوران پس از کرونا آمده است که برآوردهای بهبودی مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ نامشخص است و پیامدهای آن به مدت زمان شیوع کرونا و اثربخشی برنامه ها و پاسخ های مناسب بستگی دارد.

“روبرتو آزودو” دبیرکل سازمان تجارت جهانی در همین رابطه گفت: این بحران قبل از هر چیز بحرانی بهداشتی است که دولت‌ها را مجبور کرده است اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حمایت از زندگی مردم انجام دهند.

وی در مورد تاثیرات کرونا بر زندگی مردم عادی گفت: کاهش غیرقابل اجتناب در تجارت و تولید، عواقب دردناکی را برای خانواده‌ها و مشاغل به همراه خواهد داشت.

دبیر کل سازمان تجارت جهانی افزود: هدف فوری کنترل این بیماری همه گیر و کاهش آسیب‌های اقتصادی به مردم، شرکت‌ها و کشورها است. اما سیاست گذاران باید برنامه‌های خود را برای دوران پسا کرونا شروع کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *