جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق ایجاد خواهد شد .

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق ایجاد خواهد شد .
‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از شرایط و مشکلات ثبت سفارش در مناطق آزاد تا تجارت با کشورهای همسایه در دیدار با وزیر صمت مطرح شد.

‌اسماعیل زمانی در گفت‌وگو یی در تشریح دیدار با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در این نشست که با حضور سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند و عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مسائل مهمی در حوزه صنایع و تجارت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: از شرایط و مشکلات ثبت سفارش در مناطق آزاد تا تجارت با کشورهای همسایه در دیدار با وزیر صمت مطرح شد.

زمانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد منطقه آزاد اروند به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با کشور عراق در زمینه ایجاد و احداث شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق مذاکره کند.

وی افزود: استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع و موافقت نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با وزارت صمتمسائلی بود که بیان شد و مورد مساعدت وزیر قرار گرفت و مقرر شد این تبصره و موافقت نامه مذکور، صنایع مناطق آزاد را نیز شامل شود.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به کالای همراه مسافر، مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز صنایع در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: بزودی دستورات لازم در مورد ثبت سفارش و ابلاغ لیست کالاهای مجاز همراه مسافر توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت داده خواهد شد.

زمانی از پیگیری وضعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی دپو شده در بندر خرمشهر توسط هیأت دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه اینها موارد و موضوعاتی بود که امروز در این دیدار مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *