پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

ماجرای فروش سیگار برگ پنج تا ۷۰۰ هزار تومانی چه بود؟

ماجرای فروش سیگار برگ پنج تا ۷۰۰ هزار تومانی چه بود؟
گزارش‌ها از فروشگاه‌های مجازی حاکی از فروش سیگار برگ با قیمت‌ پنج تا ۷۰۰ هزار تومان است، ‌ رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد که در سال ۱۳۹۸ هیچ مجوزی برای واردات سیگار برگ صادر نشده است.

 به گزارش ایسنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد که فروشگاه‌های معمولی و همچنین برخی فروشگاه‌ها در شهرهای مرزی محصولات خود را به قیمت پنج تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. اما با مراجعه فروشگاه‌هایی که نام لاکچری را یدک می‌کشند و عموما هم محل عرضه حضوری آن‌ها در مناطق شمال و غرب تهران واقع هستند برای خرید هر نخ سیگار برگ باید بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته این در شرایطی است که به دنبال سیگار برگ با روکش طلا نباشید!

این در حالی است‌ که عطاالله معروفخانی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه در سال جاری هیچ مجوزی برای واردات سیگار برگ صادر نشده، اظهار کرد: بنابراین با توجه به اینکه تولید سیگار برگ هم در کشور انجام نمی‌شود، به نظر می‌رسد همه سیگارهای برگ موجود در بازار به صورت قاچاق به کشور وارد شده است.

وی همچنین تصریح کرد که  قاچاق سیگار عمدتا از مرزهای غربی و جنوبی کشور انجام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در پاسخ به اینکه مبدا قاچاق سیگار برگ کدام کشورها است، گفت که قاچاق به صورت مستقیم به کشور وارد نمی‌شود و عموما مبدا آن مشخص نیست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *