جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مصوبه امروز هئیت دولت : چهار صفر از پول ملی کشور حذف شد!

مصوبه امروز هئیت دولت : چهار صفر از پول ملی کشور حذف شد!

هیات دولت در جلسه امروز صبح خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند.

این تصمیم با هدف حفظ کارایی پول ملی، تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی رواج یافته است، اتخاذ شد.

کاهش هزینه چاپ و نشر اسکناس و سکوک و نیز رفع مشکلاتی از قبیل استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره، معضلات شمارش و حمل حجم بالای اسکناس و سکه و خارج شدن مسکوکات از چرخه مبادلات اقتصادی کشور، از دیگر اهداف لایحه یاد شده است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هئیت وزیران این موضوع را تایید کرد.

ربیعی: کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تصویب شد
سخنگوی دولت از تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد.

علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات امروز هیئت دولت گفت: هیات دولت امروز در مصوبه ای با حذف چهارصفر از پول ملی کشور موافقت کرد.

وی با بیان اینکه جزئیات این لایحه در جلسات آتی دولت بررسی می‌شود، افزود: سعی می‌کنیم لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.

– دولت باید لایحه حذف ۴صفر از پول ملی را در نهایت به مجلس ارائه دهد و بعد از تصویب در بهارستان، نسبت به اجرای آن و اعمال در اسکناس های جدید اقدام کند.

– طبق طرح پیشنهادی بانک مرکزی که در دولت به تصویب رسیده، واحد پولی ملی جدید تحت عنوان “تومان” تعریف می‌شود که هر “تومان” معادل ده هزار (۱۰۰۰۰) ریال فعلی و یکصد (۱۰۰) “ریال جدید” خواهد بود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *