جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” هواوی ” قربانی تشدید تنشهای اقتصادی میان واشنگتن و پکن

” هواوی ” قربانی تشدید تنشهای اقتصادی میان واشنگتن و پکن

در پی تشدید تنشهای اقتصادی میان واشنگتن و پکن و دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی «هواوی» در آمریکا، در دو هفته گذشته این شرکت تقریباً تمام شرکای تجاری خود را از دست داده است.

از جمله شرکای سرشناس آمریکایی هواوی که ارتباط خود را با این شرکت چینی قطع کرده است، می‌توان به گوگل، شرکت‌های فن آوری کورنینگ و آرم اشاره کرد که این مساله این شرکت چینی را با بحران بی سابقه‌ای رو به رو کرده است.

اما برخی از شرکای اصلی هواوی از جمله مایکروسافت تا کنون اعلامیه رسمی در مورد ممنوعیت همکاری خود با این شرکت چینی هنوز اعلام نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت در حال حاضر به آرامی لپ تاپهای هواوی را از سایت خود خذف کرده است، اما هنوز در مورد برنامه‌های گسترده‌تر خود برای مقابله با این ممنوعیت، اطلاعاتی اعلام نکرده است.

مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکای نرم افزاری هواوی است. این شرکت اقدامات لازم برای صدور مجوز و بروزرسانی ویندوز را در تعدادی از لپ تاپ‌های هواوی انجام می‌دهد.

اعمال محدودیت‌های جدید برای فعالیت شرکت‌های خارجی به ویژه چینی‌ها در آمریکا پس از آن صورت گرفت که ترامپ از یک سال پیش تاکنون به جنگ تجاری با چین دامن زده است.

در هفته گذشته شرکت هوآوی از تصویب طرح «مجوز دفاع ملی ۲۰۱۹» در کنگره آمریکا که باعث محرومیت این شرکت از حقوق عمومی خود شده است، به یکی از دادگاه‌های واشنگتن شکایت کرد.

«سونگ لیوپینگ»، مدیر بخش حقوقی شرکت هوآوی با صدور بیانیه‌ای درباره این موضوع، طرح قانونی مجوز دفاع ملی را ناقض قانون اساسی خوانده و خواستار لغو آن شده است.

پیشتر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود آن دسته از همکاری‌ها با شرکت فناوری هواوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس‌های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

منبع : ایرنا  به نقل از وب سایت خبری آمریکایی ورج Verge

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *