جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

چرا سود سهام عدالت در اسفند واریز می‌شود؟

چرا سود سهام عدالت در اسفند واریز می‌شود؟
رییس سازمان خصوصی سازی ذکر کرد:در دوره مدیریت قبلی سود سهام عدالت ماه آذر به حساب مشمولین واریز می شد ولی شرکتهای سهام عدالت تا اسفند ماه برای واریز سود مهلت دارند.

علیرضا صالح در گفتگو با مهر درباره سود سهام عدالت، گفت :سهام عدالت به ميزان ۲۶ هزار میلیارد تومان برای ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ مشمول است که بعد از جمع آوری سود از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، به تناسب ارزش برگه های سهام به حساب مشمولین مبلغی بعنوان سود واریز می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی ذکر کرد:مشمولین باید توجه داشته باشند که در صورت اعلام شماره شبای بانکی، سود سهام عدالت را دریافت می کنند.

وی در خصوص این که به چه دلیل خلاف دوره مدیریت قبلی، سود سهام عدالت به جای آذر در اسفند واریز خواهد شد، ادامه داد:شرکت های سهام عدالت، شرکت های بورسی هستند و طبق قانون بورس از زمانی که سود تقسیم می شود ۸ ماه مهلت دارند تا سود را واریز کنند.

صالح افزود :مجمع عمده شرکت ها ۳۱ تیرماه برگزار می شود و باتوجه به ۸ ماه فرصتی که دارند، آخرین فرصتشان برای واریز سود ماه اسفند می شود.

وی اظهار کرد :هنگامی که شرکت ها میتوانند تا اسفند ماه سود دهند، چرا باید در آذرماه سود را تنها به قسمتی از مردم بپردازیم و زمان واریز سود باقی مشمولین را به آن ور سال موکول کنیم؟

معاون وزیر اقتصاد متذکر شد :بهرحال ما منتظر می مانیم تا تقریبا فرصت شرکت ها برای واریز سود به اتمام برسد و بعد از تحقق کامل ارقام، سود سهام عدالت را از سوم اسفند ماه به حساب مشمولین واریز می کنیم.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *