شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

کاهش دو هزار تومانی قیمت مرغ/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

کاهش دو هزار تومانی قیمت مرغ/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش حدودا ۲۰۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قبل از عید مرغ با نرخ مصوب ۱۲ هزارو ۹۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در واحدهای صنفی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، که با کاهش قیمت حدودا ۲ هزار تومانی نسبت به قبل از عید مواجه هستیم.

وی ادامه داد: علت این کاهش قیمت نیز کاهش تقاضا و تولید زیاد است. البته همیشه در فروردین ماه با رکود بازار مواجه هستیم و امسال کرونا نیز در این رکود بی‌تاثیر نبوده است؛ به طوری که تقریبا تقاضا برای خرید مرغ ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: در فروردین ماه تقاضا برای ماهی هم کاهش می‌یابد و با گرم شدن هوا به حداقل مصرف خود می‌رسد؛ به طوری که می‌توان گفت تقریبا تقاضا برای ماهی از فروردین ماه به بعد همه ساله ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی است که براساس مشاهداتی میدانی مرغ در خرده فروشی‌ها در حال حاضر با قیمت حدود ۱۱ هزارتومان به فروش می‌رسد.

کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت گوشت در بازار خبرداد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۰ هزار تا ۱۱۵ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، خانوار‌ها بیش از حد معمول و قبل از عید خرید خود را انجام دادند و هم اکنون کشتار چندانی صورت نمی‌گیرد.

خبری از قاچاق دام‌نیست

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: با توجه به بسته بودن مرز‌ها و گسترش ویروس کرونا، تقاضایی برای دام زنده آن سوی مرز‌ها وجود ندارد و همین امر موجب شده گزارشی از قاچاق دام نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: قصابی جز صنوف اضطراری است که فعالیت آن‌ها تا پایان تعطیلات ادامه دارد، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه وجود ندارد.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۳ هزار تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تقاضایی برای خرید دام وجود ندارد که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا، محدودیت سفر و تعطیلی رستوران‌ها پیش‌بینی می‌شود که بازار گوشت نوسان چندانی نداشته باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *