جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

کاهش ۹۰ درصدی تعداد پروازها در ایام عید/ توقف تمام هواپیماهای ۳ ایرلاین در پارکینگ

کاهش ۹۰ درصدی تعداد پروازها در ایام عید/ توقف تمام هواپیماهای ۳ ایرلاین در پارکینگ
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی تعداد پروازها در ایام پیک سفر گفت: سه شرکت هواپیمایی تمام هواپیماهای خود را وارد پارکینگ کرده‌اند و هیچ فعالیتی ندارند. در این شرایط شرکت فرودگاه‌ها حداقل پول پارکینگ نگیرد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان پروازها در شرایط فعلی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاضر، تعداد پروازها تا چیزی حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است این در حالی است که ایام عید شلوغ‌ترین روزهای کاری شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سه شرکت هواپیمایی تمام هواپیماهای خود را وارد پارکینگ کرده‌اند و هیچ فعالیتی ندارند، گفت: با توجه به شرایط حاضر تعداد مسافران در مسیرهای مختلف بسیار اندک است و هر پروازی با این تعداد مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی زیان قابل توجهی را به دنبال دارد. بنابراین برخی از ایرلاین‌ها نسبت به خواب هواپیماهای خود اقدام کرده‌اند و کارمندان را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در این شرایط حاضر که ایرلاین‌ها بسیار زیان دیده‌اند، بسته پیشنهادی خود را برای حمایت از صنعت هوانوردی به دولت ارائه کرده‌ایم، گفت: یکی از پیشنهادات و درخواست‌های ما لغو اخذ عوارض ۵ درصدی شهرداری‌ بر روی بلیت هواپیما است هرچند در حال حاضر پروازی انجام نمی‌شود اما شهرداری‌ها پیگیر مطالبات خود هستند و واقعا در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی که به حداقل درآمد رسیده‌اند قادر به پرداخت این بدهی‌ها نیستند.

وی گفت: از دیگر درخواست‌های ما فرصت برای پرداخت بدهی‌‌ها به شرکت‌ فرودگاه‌های کشور است و درخواست داریم که این دستگاه پیگیری مطالبات خود را متوقف کند.

اسعدی سامانی ادامه داد: اعمال معافیت‌ها در هزینه‌های تامین اجتماعی و معافیت مالیات بر ارزش افزوده از دیگر درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط بحران اقتصادی است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که ایرلاین‌ها چاره‌ای جز توقف هواپیماهای خود در پارکینگ‌ها ندارند، از شرکت‌ فرودگاه‌ها می‌خواهیم اخذ اجاره پارکینگ و اماکن اجاره‌ای را فعلا متوقف کند و تخفیفات و تسهیلاتی را برای ایرلاین‌ها در نظر بگیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه برآورد اولیه از میزان خسارت شرکت‌های هواپیمایی تا ۱۵ فروردین ماه چیزی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: از دولت می‌خواهیم برای پوشش این میزان زیان مبلغی را در قالب تسهیلات بلاعوض یا با حداقل بهره و بلندمدت در اختیار شرکت‌های هواپیمایی و فعالان این صنعت قرار دهد تا این شرایط باعث اخراج کارکنان و نیروی انسانی این صنعت نشود.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا به امروز شرکت‌های هواپیمایی تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: هرچند تا به امروز گزارشی بر تعدیل نیرو در ایرلاین‌ها دریافت نشده اما با ادامه این شرایط، شرکت‌های هواپیمایی ناگزیر هستند تعداد کارکنان خود را کاهش دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *