جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

کره جنوبی، ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد

کره جنوبی، ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد
*به دنبال افزایش تنش های تجاری و اقتصادی میان کره جنوبی و ژاپن، سئول شامگاه سه شنبه اعلام کرد ژاپن را از لیست سفید تجاری خود حذف کرده است، از این پس ژاپن در بین کشورهایی قرار خواهد گرفت که هنگام وارد کردن مواد استراتژیک از کره جنوبی با محدودیت روبرو هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از کره جنوبی، وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد از این پس ژاپن در بین کشورهایی قرار خواهد گرفت که هنگام وارد کردن مواد استراتژیک از کره جنوبی با محدودیت روبرو هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد نظرسنجی انجام شده در میان مردم که بین ۱۴ اوت تا ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ مرداد تا ۱۲ شهریور ۱۳۹۸) انجام شده است نشان می دهد ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان خواستار حذف ژاپن از این لیست بوده اند.

در این بیانیه آمده است دولت اطمینان خواهد داد که شرکت های کره جنوبی تا حد امکان کمترین تأثیر را از این ابطال تجربه کنند.

ژاپن در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۹ (۶ شهریور ۱۳۹۸) امسال کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری معتبر خود حذف کرد ژاپن مدعی است برخی از این محصولاتی که خریداری می شود می تواند مصارف نظامی داشته باشد کره جنوبی که از سال ۲۰۰۴ میلادی جزو این فهرست بوده و  از آن حذف شده،  نخستین کشوری است که چنین امتیازی را با دستور کابینه ژاپن از دست می دهد.

در همین حال مقام های آمریکا از تشدید مناقشه تجاری میان کره جنوبی و ژاپن ابراز نگرانی کرده اند و از این هراس دارند که این موضوع باعث شود تا در نهایت اتحاد نظامی سه کشور از هم گسسته شود.

ژاپن و کره جنوبی یکدیگر را متهم می کنند که در قبال مسایل برجای مانده از جنگ جهانی دوم و دوران استعمار اشتباهاتی مرتکب شده اند بخصوص کره ای ها خواستار دریافت غرامت هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *