پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

آغاز اعزام عتبات دانشگاهیان

آغاز اعزام عتبات دانشگاهیان
بیست‌ویکمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان از امروز پنجشنبه ۲۷تیرماه آغاز و تا مهرماه ۹۸ ادامه دارد.

در بیست و یکمین دوره از عتبات دانشگاهیان که از ۲۷ تیرماه آغاز خواهد شد، ۱۳ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به سفر عتبات اعزام می‌شوند.

ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان از ۱۸ خردادماه در سایت لبیک آغاز و تا ۲۹ خرداد ماه ادامه داشت و در این مدت ۶۳۹۶۸ نفر از دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات در سایت لبیک ثبت‌نام کردند.

پیش از این حجت الاسلام مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، اظهار داشته بود که امسال دانشجویان با شرایط خاص و ویژه‌ای مواجه هستند. در زمان تعطیلات تابستان به سر می‌برند و فرصت خوبی برای این سفر است و مناسبت‌های ویژه‌ای در طول تابستان وجود دارد که می‌توان به روز عید غدیر، روز عرفه، ماه محرم و تاسوعا و عاشورا اشاره کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برای اعزام دانشگاهیان به عتبات ۳۵۰ کاروان برنامه‌ریزی شده است و زمینه سفر ۱۳ هزار نفر از دانشگاهیان فراهم شده است. به طوری که ۲۶۸ کاروان به صورت هوایی و ۸۲ کاروان به صورت زمینی اعزام خواهند شد.

مطهری‌پور با بیان اینکه دانشجویان دختر از ۲۷ تیرماه تا اول شهریورماه و دانشجویان پسر از اول شهریورماه تا ۱۵ مهرماه اعزام می‌شوند، افزود: حدود ۳۰ میلیون ریال برای سفرهای هوایی و ۱۵ میلیون ریال برای سفرهای زمینی به دانشجویان توسط یکی از بانک‌ها وام ارائه می‌شود و برای دانشجویان پسر مشمول نیز با سازمان نظام وظیفه و اداره گذرنامه هماهنگی به عمل آمده تا مجوز خروج این دانشجویان اخذ شود. در این راستا سال گذشته ۲ هزار مجوز خروج برای دانشجویان مشمول برای سفر به عتبات اخذ شد که امسال نیز همین حدود خواهد بود.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *