پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی / آخرین تغییرات ظرفیت رشته‌ها

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی / آخرین تغییرات ظرفیت رشته‌ها
فرصت تمدید شده انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ از ساعت ٩ صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ٩ صبح فردا یکشنبه ۲۷ مرداد ادامه دارد.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته در نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸ در ۳۰ شهر کشور برگزار شد و در این آزمون تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ نفر مرد بودند.

نتایج اولیه به صورت کارنامه منتشر شد و داوطلبان مجاز فرصت داشتند تا ۲۲ مرداد ۹۸ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که این مدت از امروز و به مدت یک روز تمدید شده است.

مرکز سنجش آموزش پزشکی نیز تغییرات ظرفیت برای رشته های مختلف را اعلام کرده و بر این اساس برای رشته فیزیک پزشکی، تعداد ۴ نفر ظرفیت عادی و ٢ نفر ظرفیت شھریه پرداز برای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ایران تخصیص یافته است و داوطلبان می توانند این دانشگاه را نیز انتخاب کنند.

در خصوص رشته پرستاری سالمندی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز محل تحصیل پذیرفته شدگان این رشته دانشکده پرستاری مامایی واقع در شھر رامسر اعلام شده است.

داوطلبان رشته ها و مجموعه های امتحانی که مجاز به انتخاب رشته محل هستند باید رشته هایی را انتخاب کنند که مدرک تحصیلی مورد پذیرش مقطع قبلی، مطابق مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی مندرج در جدول دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، باشد.

مرکز سنجش پزشکی همچنین اعلام کرده که هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است و نتایج نهایی پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ روز ۲۰ شهریورماه اعلام می‌شود.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *