سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

آیت الله جوادی آملی : نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند .

آیت الله جوادی آملی : نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند .

سرویس داخلی ” رواپرس ” :

مرکز خبر حوزه  ؛ عصر سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی کشور افزود: شهدا این کشور را طیب و طاهر کردند، اما متاسفانه شاهد مشکلاتی همچون اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی در کشور هستیم، تا اخلاق و دین در جامعه حاکم نشود، این گونه مشکلات حل نخواهد شد.
وی اظهار کرد: مشکل اساسی کشور آن سرطان فکری است که امروز با آن درگیر هستیم؛ همه امکانات و منابع در این مملکت وجود دارد با این حال سرطان اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی، کشور را فلج می کند و تا این غده های بدخیم سرطانی حل نشود، دیگر مشکلات کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.
آیت الله جوادی آملی افزود: عادل از عدل بالاتر است چون عدل وصف اوست، طبیب از طب بالاتر است چون طب وصف اوست، در مقابل اختلاسگر هم از اختلاس بدتر است مانند این که مار از سم بدتر است چون سم اثر اوست.
وی گفت: قرآن به ما می گوید هرچه در دنیا است آینه است، اگر کسی به شناخت خود آینه اکتفا کند در حقیقت کور است، شخص بینا کسی است که ببیند آینه چه کسی را نشان می دهد و مفهوم حقیقی علم دینی همین است.
وی تاکید کرد: نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند، تا آن نیروی متخصصِ عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور نباشد این مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *