پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

اجرای طرح رتبه بندی معلمان از شهریور ۹۸/ فرهنگیان سهامدار هتل می‌شوند .

اجرای طرح رتبه بندی معلمان از شهریور ۹۸/ فرهنگیان سهامدار هتل می‌شوند .
حسینی با اشاره به اعلام زمان رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح از نیمه شهریور ماه برای تمام فرهنگیان اجرا می‌شود.

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به زمان  اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره و بیان کرد: این طرح  از نیمه شهریور امسال اجرا می‌شود و با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است، افزود:  افزایش حقوق معلمان در فیش حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به اجرای دو طرح بزرگ برای بهبود معیشت  فرهنگیان اشاره و بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها در ۳۱ استان کشور به روش سهام داری­ فرهنگیان ۳۱ هتل اقامتی احداث می‌شود که فرهنگیان در زمین‌های احداثی این هتل‌ها به نسبت به سهمی که دارند سهام دار خواهند شد.

افزایش سود سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان

وی همچنین به  افتتاح طرح‌های در حال اتمام صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و بیان کرد:  سود سهام این صندوق از ۶۲۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌‎یابد همچنین ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: میزان مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است  البته دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را بالاخره صفر کند تا انباشته نشود؛ پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان باعث شده آموزش و پرورش هر سال در بودجه خود دچار مشکل باشد.

حسینی  به جهش بودجه‌ای آموزش و پرورش از سال ۹۲  تا ۹۸  گفت:  این مبلغ از ۱۵ هزار میلیارد تومان  به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما مطالبات فرهنگیان همچنان باقی مانده است.

منبع : صدا وسیما

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *