چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

ارزیابی آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون/ احتمال عدم تغییر تقویم دانشگاهی امسال

ارزیابی آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون/ احتمال عدم تغییر تقویم دانشگاهی امسال

 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در صورتی که آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی پیش رود می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تقویم دانشگاهی نیم‌سال تحصیلی جاری بدون تغییر باشد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد تلاش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای ارایه آموزش‌های الکترونیکی بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با راه‌اندازی کارگروه مشترک آموزش‌های الکترونیکی شاهد هم‌افزایی و اشتراک منابع دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آموزش‌های الکترونیکی بودیم.

خاکی صدیق افزود: همچنین به آن دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که دیرتر از سایر دانشگاه‌ها، آموزش‌های الکترونیکی را آغاز کرده بودند، توصیه شد که در ایام تعطیلی نوروز برای این کار آماده‌تر شوند و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید شد که باید تدابیری برای اساتیدی که آموزش الکترونیکی نداشته‌‌اند درنظر گرفته شود و حتما در ایام تعطیلات این افراد برای این کار آماده شوند.

* پیش‌بینی احتمال اجرای بدون تغییر تقویم دانشگاهی نیم سال تحصیلی جاری

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: به این ترتیب فعلا رویکرد تداوم آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، تقویت زیرساخت‌ فنی و افزایش بار محتوایی آموزش‌ها در دستور کار است و در صورتی که آموزش‌های الکترونیکی طبق برنامه ریزی پیش رود می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تقویم دانشگاهی امسال بدون تغییر اجرا شود و به پایان برسد.

منبع : فارس

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *