جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

انتقاد عارف از تصمیمات دولت در حوزه آموزش

انتقاد عارف از تصمیمات دولت در حوزه آموزش

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی در موضوع مهم آموزش آن‌هم در شرایط ویژه کشور ،تصریح کرد: متأسفانه برای شروع سال تحصیلی جدید شاهد سردرگمی خانواده ها بودیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه هفدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید،گفت: شرایط خاص کرونایی در کشور ایجاب می‌کند توجه جدی‌تری به کیفیت آموزش در سال تحصیلی جاری داشته باشیم تا کیفیت فدای کمیت و آمارهای کمی که بعضاً شاهد آن هستیم نشود.

وی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی در موضوع مهم آموزش آن‌هم در شرایط ویژه کشور، تصریح کرد: متأسفانه برای شروع سال تحصیلی جدید شاهد سردرگمی خانواده ها بودیم و علت آن نداشتن برنامه مشخص برای چگونگی شروع سال تحصیلی بود. مشخص بود کرونا فعلاً با ما قرار است زندگی کند به همین دلیل تجهیز زیرساخت‌ها برای آموزش مجازی باید در اولویت قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: دولت باید از نخبگان حوزه فناوری و فضای مجازی برای ارتقاء زیرساخت‌های این حوزه کمک بگیرد که تجربه سالیان اخیر نشان می‌دهد دولت خود را بی‌نیاز از مشورت گرفتن می‌داند.

عارف از متصدیان امر آموزش و دولت خواست که توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و تأمین ملزومات و تجهیزات مورد نیاز آموزش مجازی داشته باشند که ان شاءالله سال تحصیلی جدید باکیفیت خوب شروع و باکیفیت خوب به پایان برسد.

رئیس انجمن رمز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دانشگاه علم و صنعت به جهت  میزبانی از هفدهمین کنفرانس این انجمن و نیز قدردانی از متصدیان برگزاری این کنفرانس، گفت: تجربه برگزاری کنفرانس به‌ صورت مجازی تجربه جدید و البته موفقی بود که می‌توان از این تجربه در آینده نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به آغاز دهه سوم فعالیت انجمن رمز بر  ضرورت استفاده از  تجارب دو دهه فعالیت این انجمن علمی تأکید کرد و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ، خاطرنشان کرد: انجمن رمز  باید فعالیت‌های خود را در مسیر  اسناد بالادستی، بخصوص بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب توصیه‌های مهمی در خصوص علم و فناوری داشتند و  نیز استناد به دستاوردهای دو دهه گذشته و فعالیت‌های خوبی که داشته است در دهه سوم دنبال کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انجمن رمز را  یک انجمن  علمی و راهبردی پیشتاز  در کشور دانست و تأکید کرد که این پیشتازی باید در دهه آینده با هماهنگی با اسناد بالادستی کشور همراه باشد.

وی با بیان اینکه در حال عبور از انقلاب صنعتی چهارم و رفتن به جامعه ابر هوشمند هستیم، تاکید کرد: همه نهادهای علمی، کاربردی و  حاکمیتی از جمله انجمن رمز باید خود را آماده حضور در جامعه ابر هوشمند کنند و بایدها و نبایدهایی را در برخورد با این جامعه برای خود در نظر داشته باشند.

عارف با بیان اینکه نمی‌توانیم کم‌اعتنا یا بی‌اعتنا به تحولات علمی دنیا باشیم بر ضرورت پیشتازی انجمن رمز  درزمینه علم و فناوری تأکید کرد و گفت: مشارکت جدی علمی و فناورانه در رویدادهای جامعه ابر هوشمند، تبیین برنامه راهبردی برای دهه سوم فعالیت انجمن رمز، گسترش دانش و بومی‌سازی علم و فناوری، توجه به تعالی علم و پیشتازی در این بخش در منطقه، توجه به دانشمندان جوان و گسترش همکاری‌های بین المللی و حضور فعال در فضای مجازی و اجرایی شدن اسناد بالادستی از جمله برنامه‌های انجمن در دهه سوم فعالیت است.

وی با بیان اینکه مزیت انجمن رمز همکاران باانگیزه و بانشاط و اعضا پیوسته و وابسته آن است، تصریح کرد: باید در جهت خوداتکایی در زمینه فناوری و بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته در کشور اقدامات جدی‌تر صورت گیرد و انجمن‌های علمی می‌توانند در این زمینه به نهادهای حاکمیتی کمک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت ارتقاء قدرت سایبری نظام در  تراز قدرت‌های تأثیرگذار جهان تاکید کرد و گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند در سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی و حریم خصوصی آحاد جامعه که تأکید قانون اساسی کشور  است همکاری خوبی با نهادهای ذی‌ربط داشته باشند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی با مشکل نظامات امنیتی  و حقوقی مورد نیاز در این بخش روبه‌رو هستیم بر ضرورت تدوین قوانین مترقی در این بخش و خودداری از برخوردهای سلیقه‌ای با فضای مجازی تأکید کرد و گفت که تلاش برای محدودسازی فضای مجازی محکوم به شکست است.

رئیس انجمن رمز ایران در پایان با بیان اینکه باید برای مقابله با دست‌اندازی بیگانگان در فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر علم و فناوری انجام داد، بر ضرورت تربیت سرمایه انسانی متخصص و متعهد در رشته‌های رمزنگاری و  تلاش مضاعف برای  بکارگیری بیشتر جوانان دانشمند  در نهادهای وابسته به انجمن رمز  و نیز تقویت همکاری‌های بین‌المللی بخصوص  با  دانشمندان ساکن در خارج از کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *