پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

بازنگری سهمیه‌های کنکور تا ۲ ماه آینده

بازنگری سهمیه‌های کنکور تا ۲ ماه آینده
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ساماندهی سهمیه‌های کنکور تا ۲ ماه آینده در این شورا نهایی و به تصویب می‌رسد.

 سعیدرضا عاملی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره بررسی سهمیه های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی وزارتخانه های علوم و بهداشت در خصوص ساماندهی سهمیه های کنکور، تاکید بر رسیدگی به این سهمیه ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: دبیر هیأت دولت هم این لایحه را بر اساس مجوزی که از دولت گرفته شده است به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی مصوبات مربوط به سهمیه ها، قانون مجلس را دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند قانون مجلس را نقض کند.

عاملی در توضیح بیشتر گفت: ممکن است در بسته سیاست گذاری که برای سهمیه های کنکور تهیه می شود، امکان ارائه تفسیری از برخی مصوبات وجود داشته باشد که این تفاسیر به اصلاح نظام سهمیه ای کنکور کمک کند.

وی یادآور شد: این لایحه به فوریت در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گرفته است و امیدواریم در یک دوره زمانی منطقی به جمع بندی برسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانش آموزان به موضوع سهمیه بندی کنکور حساسیت دارند و وظیفه خود می دانیم به این حساسیت احترام بگذاریم، تاکید کرد: تلاش این شورا بر این است که بازنگری سهمیه های کنکور تا دو ماه آینده وارد دستور جلسه این شورا شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی  این است که مباحث کارشناسی سهمیه های کنکور ابتدا جمع بندی، سپس در نقشه جامع علمی کشور طرح و بعد در صحن این شورا تصویب شود.

استاد دانشگاه تهران درباره اعمال سهمیه های جدید در کنکور ۹۹ گفت: نمی توان به طور قطع در این باره حرفی زد، چرا که این مسأله مقداری بعید به نظر می رسد؛ بخشی از این ساماندهی اگر نیاز به تجدید نظر در قانون مجلس باشد به کنکور ۹۹ نمی رسد.

عاملی اظهار داشت: قسمتی از این سهمیه ها مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که امکان اعمال جمع بندی آن در کنکور ۹۹ وجود دارد.

وی تاکید کرد: بخشی از سهمیه ها نیاز به تجدیدنظر در قانون و طی کردن مسیر طولانی تری دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ارتباط بازنگری سهمیه های کنکور و برنامه سیاست گذاری این شورا برای سنجش و پذیرش دانشجو که از چند ماه گذشته در دستور کار معاونت خط مشی گذاری این شورا قرار گرفته است، یادآور شد: این دو مسأله مجزا از یکدیگر است؛ دایره سهمیه ها گسترده بوده و بحث سهمیه ایثارگران و سهمیه مبتنی بر بومی گزینی مطرح است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *