جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: موج چهارم کرونا از نگرانی‌های جدی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: موج چهارم کرونا از نگرانی‌های جدی است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه وضعیت از نظر کنترل کرونا در خراسان رضوی مناسب است اما تضعیف رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد موج چهارم شیوع این ویروس از نگرانی های جدی به شمار می‌رود.

دکتر محمدحسین بحرینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون شیب ابتلا به کرونا در سطح  ملی روند صعودی دارد اما در استان خراسان رضوی تعداد بیماران کرونایی بستری شده طی هفته‌های اخیر به میزان چند نفر افزایش داشته و آمارها معنادار نبوده است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از نظر بروز بیماری کووید ۱۹ در رده های پایین و در رتبه بیست و هفتم کشور قرار دارد به طوریکه پس از استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و قم کمترین موارد ابتلا را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های فیروزه، جوین، بینالود و مه‌ولات کمترین بروز بیماری کووید ۱۹ را در استان خراسان رضوی دارند اما شهرستانهای خواف، صالح آباد، خلیل آباد، قوچان و سبزوار بیشترین بروز این بیماری را داشته اند.
وی افزود: شهرستان مشهد از نظر بروز بیماری کووید ۱۹ در بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.
دکتر بحرینی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۹۶ نفر، تعداد کل بستری شدگان ۴۵۳ نفر و تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه ۱۷۳ نفر هستند که این تعداد کاهش چشمگیر نسبت به دوران اوج بیماری در اواخر آبان ماه دارد.
وی با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی گفت: اکنون تعداد قربانیان کرونا در این استان تک رقمی شده و این موفقیت بزرگی در زمینه مدیریت کرونا در خراسان رضوی به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان در بخش سرپایی نیز افزود: نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در بین افراد دارای علائم مشکوک و مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت زیرپوشش  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی ۵۴ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در اوج موج سوم شیوع کرونا نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در خراسان رضوی به ۶۲ درصد رسیده بود که این رقم اکنون به هشت درصد کاهش یافته است.

دکتر بحرینی گفت: اکنون نتیجه آزمایش کرونا در این استان از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز منتخب، هشت نفر مثبت اعلام می شود که نشان دهنده کاهش شیوع این ویروس با وجود افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در بین افراد دارای علائم مشکوک می باشد.
وی حضور تمامی کارکنان ادارات در محل کار خود به جز افراد دارای بیماریهای زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، فعالیت آموزشگاههای فنی و حرفه ای با حداکثر یک سوم ظرفیت به شرط اختصاص چهار مترمربع برای هر نفر و تهویه مناسب، بازگشایی تالارهای پذیرایی و موج های آبی با ظرفیت های مشخص را از مصوبات ستاد مقابله با کرونا برشمرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *