پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

زمان ثبت نام تکمیلی ترم و امتحان جامع دانشگاه آزاد/ جزئیات نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از ۱۶ تا ۲۰ فروردین

زمان ثبت نام تکمیلی ترم و امتحان جامع دانشگاه آزاد/ جزئیات نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از ۱۶ تا ۲۰ فروردین
در بخشنامه رئیس دانشگاه آزاد جزئیات نحوه امور اداری و آموزشی در دوره فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا اعلام شد.

 به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی بخشنامه «امور اداری و آموزشی دانشگاه در دوره فاصله گذاری اجتماعی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و اهمیت حفظ سلامتی اعضای هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان عزیز و با توجه به لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها و ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، موارد ذیل جهت اجرا به تمامی واحدها ابلاغ می‌شود.

۱- عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. کلیه همکاران به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می‌شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت. بدیهی است حضور در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

۲- تمامی واحدهای دانشگاهی آمادگی لازم دارند برای اینکه ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقا و تثبیت کنند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاس‌های حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاسهای درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد. برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

۳- حضور اعضای هیأت علمی غیر اجرایی از تاریخ ۹۹/۱/۲۳ تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری بوده و در مورد اعضای هیأت علمی اجرایی، حضور براساس ضرورت و با مدیریت رؤسای واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد.

۴- انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ ۹۹/۱/۲۳ نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی است.

۵- همکاران شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنی بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

۶- همکاران آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ می‌شود، خواهند بود.

۷- طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱/۲۰ تعطیل است و حضور همکاران ستادی از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۲۳ نیز بر پایه یک سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود.

۸- به منظور جبران زحمات همکارانی که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها، در چارچوب فعال سازی آموزش‌های مجازی و یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی و یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

۹- عدم حضور همکاران غیر هیأت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

۱۰- در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت ۱۳/۳۰ و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.

۱۱- با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس‌ها از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۱۶ باید به صورت برخط برگزار شود.

۱۲- باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ ۹۹/۲/۱ نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

۱۳- امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۴- مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونت‌های موضوعی، اقدام لازم را درخصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند.

۱۵- در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود. تمامی امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

۱۶- برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی با توجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

جزئیات نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از ۱۶ تا ۲۰ فروردین

در اطلاعیه دانشگاه تهران نحوه حضور کارمندان این دانشگاه از ۱۶ تا ۲۰ فروردین تشریح شد.

اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران درخصوص نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از تاریخ شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، بخشنامه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

نظر به ضرورت رعایت الزامات مربوط به جلوگیری از شیوع بیماری، به حداقل رساندن ترددها و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با توجه به بخشنامه معاون اول ریاست محترم جمهوری و تاکید ستاد مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر حضور حداقلی پرسنل در محل کار، چگونگی فعالیت کارمندان دانشگاه از ۱۶ فروردین تا ۲۰ فروردین به شرح ذیل جهت اقدام اعلام می‌شود.

۱- با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی بصورت الکترونیکی و مجازی، رؤسا و مدیران واحدهای دانشگاه به نحوی برنامه‌ریزی کنند که خدمات آموزشی، پژوهشی، اداری و پشتیبانی دانشگاه با حضور فیزیکی حداکثر یک سوم پرسنل بصورت چرخشی صورت گیرد.

۲- با توجه به فراهم بودن امکانات لازم برای انجام برخی از وظایف محوله بصورت دورکاری، تاکید می‌گردد از این ظرفیت حداکثر استفاده بعمل آید.

۳- آن دسته از افرادی که بصورت چرخشی در محل کار خود حضور نمی‌یابند و از طریق دورکاری وظایف خود را انجام می‌دهند،می‌توانند حضور خود را از طریق سامانه بصورت اینترنتی ثبت کنند. ولی آن دسته از افرادی که امکان انجام دورکاری برای آنها وجود ندارد می‌بایست در سامانه نسبت به ثبت مرخصی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است این مرخصی‌ها به عنوان مرخصی استحقاقی محسوب نمی‌شود.

۴- ساعت کاری افرادی که ملزم به حضور در محل کار می‌باشند از ۸ صبح لغایت ۱۳ تعیین می‌گردد، لذا حضور پس از ساعت یادشده بعنوان اضافه کار موضوعیتی نخواهد داشت. در موارد خاص برای برخی از پرسنل دانشگاه که به جهت ماهیت کاری و با تشخیص مدیر واحد ملزم به حضور تمام وقت و یا بعد از ساعت ۱۳ در محل کار خود بوده صرفاً با مجوز معاونت اداری و مالی دانشگاه، پرداخت اضافه کار به آنان امکان پذیر است. ‌

۵- از کلیه کارکنان دانشگاه درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران، کلیه اصول بهداشتی و ایمنی را در محل کار خود رعایت فرمایند.

ادامه تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه شریف/ تداوم آموزش مجازی دانشجویان

دانشگاه صنعتی شریف با تصویب مصوبه‌ای اعلام‌کرد خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه تا زمان اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه شریف طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ براساس آخرین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا این دانشگاه که به صورت الکترونیکی و با حضور کلیه اعضا برگزار شد، قرار شد هیچ یک از خوابگاه‌های دانشگاه قبل از عادی شدن شرایط و اطمینان از عدم شیوع بیماری کرونا بازگشایی نخواهد شد.

همچنین در ادامه این مصوبه تاکید شده است؛ با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط معاونت آموزشی دانشگاه شریف در رابطه با آمار کلاس‌های مجازی تشکیل شده در مقاطع مختلف در نیم سال جاری که نشانگر استقبال خوب اساتید و دانشجویان در برگزاری کلاس‌های مجازی است و همچنین بر اساس بخش‌هایی از رهنمودهای ابلاغی توسط وزارت عتف به دانشگاه‌های کشور در مورد تسهیل بعضی از مقررات آموزشی در این نیمسال و تاکید وزارت عتف بر برگزاری کلاس‌ها بصورت مجازی، مقرر شد بر مبنای اختیارات محوله به دانشگاه‌ها، آیین نامه مقررات و تسهیلات آموزشی ویژه نیم سال دوم ۹۹-۹۸ توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف برمبنای عملکرد کلاس‌های غیرحضوری تهیه و باطلاع کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه رسانده شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *