سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

عیدانه نوروز 1399 تقدیم فرهیختگان و مدّرسان دانشگاه / تالیف و انتشار دو جلد کتاب با موضوعات “روش تحقیق در علوم انسانی” و “ارتباطات سیاسی” توسط استادان دانشگاه ” دکتر محمّد بیدگلی ” و ” دکتر بهناز نوری کورعباسلو “

عیدانه نوروز 1399 تقدیم فرهیختگان و مدّرسان دانشگاه / تالیف و انتشار دو جلد کتاب با موضوعات “روش تحقیق در علوم انسانی” و “ارتباطات سیاسی” توسط استادان دانشگاه ” دکتر محمّد بیدگلی ” و ” دکتر بهناز نوری کورعباسلو “

 

*کتاب روش تحقیق در علوم انسانی برای دانشجویان رشته های حقوق، علوم سیاسی ،روابط عمومی، مدیریت امور فرهنگی، جامعه شناسی ، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، امور اداری، تربیت بدنی و … و کتاب ارتباطات سیاسی برای دانشجویان روابط عمومی و علوم سیاسی توصیه می شود .

*کتاب ارتباطات سیاسی نیز دارای چهار بخش اصلی و زیر مجموعه های فراوان می باشد که به ترتیب در بخش اول اصول علم سیاست، در بخش دوم ارتباطات سیاسی، در بخش سوم رسانه و ارتباطات سیاسی، و در بخش چهارم و انتهایی دیپلماسی رسانه ای  می باشد که در 187صفحه تنظیم گردیده است .

 

 

 

 

 

“روش تحقیق در علوم انسانی” و “ارتباطات سیاسی”  نام دو اثری است که توسط دکتر محمد بیدگلی و دکتر بهناز نوری کورعباسلو از استادان محترم دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری پیشوا تالیف و روانه بازار نشر شده است .

با عنایت خداوند متعال دو کتاب روش تحقیق در علوم انسانی و ارتباطات سیاسی تالیف نویسندگان محترم جناب آقای دکتر محمد بیدگلی و سرکار خانم دکتر بهناز نوری کورعباسلو در بهار 1399 توسط انتشارات کیان دانش هر کدام 1000 نسخه به چاپ رسید .

کتاب روش تحقیق در علوم انسانی پانزده فصل دارد که فصل اول تا هفتم  با عناوین کلیات روش تحقیق، انواع تحقیقات علمی، بیان مساله تحقیق، تدوین فرضیه، نمونه گیری، ابزار سنجش و گرآوری اطلاعات، روش های گردآوری اطلاعات مطالبی ذکر گردیده اند . فصل هشتم تا پانزدهم نیز با عناوین کدگذاری، استخراج و طبقه بندی داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاج، تنظیم و تدوین گزارش تحقیق، تعریف مفاهیم کلیدی در روش تحقیق، تهیه و تنظیم طرح تحقیق، مقاله نویسی و نوشتن رساله یا پایان نامهو طراحی پروژه های تحقیقاتی مطالبی ذکر گردیده شده است .

 

 

 

 

 

 

 

کتاب ارتباطات سیاسی نیز دارای چهار بخش اصلی و زیر مجموعه های فراوان می باشد که به ترتیب در بخش اول اصول علم سیاست، در بخش دوم ارتباطات سیاسی، در بخش سوم رسانه و ارتباطات سیاسی، و در بخش چهارم و انتهایی دیپلماسی رسانه ای  می باشد که در 187صفحه تنظیم گردیده است .

 

 

 

 

 

 

 

کتاب روش تحقیق در علوم انسانی برای دانشجویان رشته های حقوق، علوم سیاسی ،روابط عمومی، مدیریت امور فرهنگی، جامعه شناسی ، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، امور اداری، تربیت بدنی و … و کتاب ارتباطات سیاسی برای دانشجویان روابط عمومی و علوم سیاسی توصیه می شود .

می توان در خصوص کتاب روش تحقیق در علوم انسانی اشاره داشت روش های مختلفی برای انجام پژوهش و تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش‌ها با توجه به موضوع، هدف، نوع متغیرها، جامعه آماری و … انتخاب و استفاده می‌گردد. قبل از بیان روش نگارش ، لازم است که با انواع روش های تحقیق و روش تحقیق مورد نظر خود آشنایی مطلوبی داشته باشید. براي تنظيم رساله / پايان‌نامه / پروژه تحقيقاتي يا كتاب ‏عموماً يك سري قوانين و اصول وجود دارد كه با اندكي تغيير و تعديل در سراسر جهان ‏قابل عمل مي‌باشند. اين قوانين و اصول كه به صورت معيار و استاندارد  درآمده‌اند كمك مي‌نمايد تا تهيه و تنظيم و گزارش تحقيقات و كتب ‏تهيه شده در نقاط مختلف داراي اصول مشتركي باشند، و در واقع كوشش مي‌شود تا ‏زبان واحدي براي نگارش بكار برده شود تا فهم آن عموميت بيشتري پيدا كند. رعايت اين اصول سبب ‏يكنواختي در نوشته‌ها و درک ساده‌تر مفاهيم براي ديگران به گونه‌اي ثمربخش ‏امكان‌پذير گردد.

همچنین در کتاب ارتباطات سیاسی آمده است که امروزه رسانه های جمعی نقش تردیدناپذیری در زندگی بشری پیدا کرده اند. هر رسانه، بسته به نوعش و نحوه پردازش موضوعاتش و دامنه انتشار و نفوذش ، بر گروهی از افراد جامعه اثر می گذارد و آنها را مخاطب خود قرار می دهد . آنچه رسانه ها انجام می دهند، محصول فعالیت های صنعت ارتباطات سیاسی و حاصل ملاحظات، تذكرها و مباحثه های میان رسانه ها به عنوان گرایش های روزنامه نگارانه یا اقدام های معمول گردآوری خبر است.ارتباطات سیاسی را می توان به معنای انتقال اطلاعات سیاسی از یك بخش نظام سیاسی به دیگر بخش ها از جمله نظام اجتماعی دانست. با این تعریف ارتباطات سیاسی می تواند امری حیاتی در یك جامعه محسوب شود. پیام های سیاسی ویژه ای وجود دارند كه به روشنی قابل تشخیص هستند نظیر سخنرانی های سیاسی، مواضع انتخاباتی، تصمیمات حكومتی و مذاكرات سیاسی و همچنین مجراهای ارتباطی وجود دارد كه در سطحی وسیع یا منحصر به فرد، سیاسی هستند از قبیل بحث های قانونگذاری، مذاكرات و مباحثات جدی و جلسات سیاستگذاری. ارتباط سیاسی نیز همانند ارتباط در سایر زمینه ها هم به شكل افقی و هم به شكل عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کتاب روش تحقیق در علوم انسانی در 175 صفحه و به قیمت 30000 هزار تومان  و کتاب ارتباطات سیاسی نیز در 187صفحه و به قیمت 35000 هزار تومان روانه بازار نشر گردیده است . امیدواریم این دو کتاب درسی که منطبق با سرفصل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوشته شده اند بتوانند در راستای افزایش سطح علمی خوانندگان، قدم کوچکی بردارند.

در پایان لازم می دانیم از خوانندگان محترم، استادان، دانشجویان، همکاران و علاقه مندان علی الخصوص رشته های علوم انسانی بر نویسندگان منت نهاده و هر گونه پیشنهاد، اظهار نظر و ایرادی که در نگارش مطالب بیان شده در این دو کتاب می بینند، به ایمیل اینجانب Mohammad.Bidgoli@yahoo.com  ارسال فرمایند تا در چاپ های بعدی از نظرات سازنده شما بزرگواران در جهت رفع ایرادات کتب استفاده نماییم . علاقه مندان مستحضر باشند که برای تهیه کتب می توانند به شماره موبایل 09196866845 خانم حسینی تماس بگیرند .

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *