جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

وزیر علوم: امسال ۲۵۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی می‌ماند .

وزیر علوم: امسال ۲۵۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی می‌ماند .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اجرایطرح اولیه ساماندهی آموزش گفت: دانشگاه‌های علمی و کاربردی از جمله دانشگاه‌هایی است که ساماندهی می‌شوند.

منصور غلامی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به کم شدن تعداد داوطلبان کنکور و خالی ماندن صندلی و ساختمان‌های برخی دانشگاه‌ها اظهار داشت: در همین راستا طرح ساماندهی آموزش در کشور در حال اجرا دن است چرا که در برخی استان‌ها ۴۰ موسسه غیردولتی و ۶ دانشگاه و مرکز داریم و تراکم ایجاد شده است.

وی افزود: در این طرح در استان‌ها یک یا دو دانشگاه بزرگ و اصلی را به عنوان محور قرار داده و بقیه مرتبط با آن‌ها کار می‌کنند و واحدهای کوچک را با ماموریت‌های خاص حفظ می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از جمله دانشگاه‌هایی که ساماندهی می‌شود چرا که هر دستگاهی یک واحد برای خود داشته است.

امسال ۲۵۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی می‌ماند
وزیر علوم با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، گفت: تعداد داوطلبان شرکت در دانشگاه‌ها در سال‌جاری نزدیک به یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است.

منصور غلامی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سنوات گذشته مراکز آموزش عالی بسیار زیادی در کشور شکل گرفته است، گفت: این موضوع مشکلاتی را در سطح کشور به وجود آورده است؛ به همین منظور ساماندهی مراکز عالی دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان شرکت در دانشگاه‌ها در سال‌جاری نزدیک به یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: در بحث ساماندهی مراکز علمی دانشگاهی یک دانشگاه در هر استان به‌عنوان محور برای سایر دانشگاه‌ها اعم از آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و … قرار می‌گیرد؛ همچنین در همین راستا نظارت، کیفی‌سازی مراکز علمی در دستور کار قرار دارد.

غلامی عنوان کرد: در سال‌های اخیر گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه است؛ عدم توجه به هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های تحصیلی در دبیرستان می‌تواند در آینده مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب در سال‌ تحصیلی جدید برنامه‌های جهت اجرا تدوین شده است، اظهار داشت: برنامه‌هایی از جمله کرسی‌های آزاداندیشی، سخنرانی توسط صاحبنظران و … در سطح دانشگاه‌های کشور در حال اجرا است.

منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *