جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پامپئو: آمریکا برای مقابله با هر نوع چالشی آماده است

پامپئو: آمریکا برای مقابله با هر نوع چالشی آماده است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تیم دونالد ترامپ برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است، خصوصا با توجه به مبتلا شدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کووید-۱۹.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه به خبرنگاران در مریلند گفت: امروز این فرصت را یافتم تا با رئیس‌جمهوری آمریکا مفصل صحبت کنم و فکر می‌کنم که او یکشنبه با کل تیم امنیت ملی خودش صحبت کرد. خب این یک تیم است و من حدود چهار سال است که برای این رئیس‌جمهوری کار می‌کنم و این تیمی است که بالغ و توانمند است. ما کاملا برای تمام احتمالاتی که ممکن است پیش آید، آماده‌ایم.

پامپئو از جزئیات مکالمه خود با رئیس‌جمهوری آمریکا صحبتی نکرد اما گفت برای سفرش به آسیا توصیه‌هایی دریافت کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روحیه ترامپ عالی است. حالش خیلی خوب است. او مثل همیشه با من رک و صریح بود و مکالمه فوق‌العاده‌ای داشتیم. هر زمان بخواهم برگردم به او اطلاع می‌دهم.

روز شنبه وزارت خارجه آمریکا گفت، سفر برنامه‌ریزی شده پامپئو به آسیا فقط به ژاپن محدود می‌شود. پامپئو در ابتدا قصد داشت از چهارم تا هشتم اکتبر به ژاپن، مغولستان و کره‌جنوبی سفر کند.

پامپئو در پاسخ به احتمال بهره‌برداری برخی از وضعیت کنونی که ترامپ همچنان در مرکز نظامی والتر رید بستری است، بار دیگر گفت که تیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای همه چیز آماده است.

او یکشنبه به خبرنگاران گفت: این تیمی است که آمادگی دارد. طی چند روز گذشته تقریبا با ده‌ها تن از رهبران جهان گفت‌وگو داشتم و همگی آنها می‌گفتند که رئیس‌جمهوری و بانوی اول خوب و سلامت باشند. می‌دانیم بازیگران سرکشی هستند، می‌دانیم بازیگران بدخواهی در سراسر جهان وجود دارند. ایالات متحده کاملا آماده است، هم وزارت خارجه و هم دیپلمات‌های ما. امروز با ژنرال میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کردم. همه آماده هستند.

دونالد ترامپ جمعه گذشته پس از آنکه در پیامی توییتری از ابتلای خود و همسرش ملانیا به کرونا خبر داد، در مرکز درمانی نظامی والتر رید در مریلند بستری شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *