جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات : عدم شرکت در انتخابات به معنی انحلال مردم است .

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات : عدم شرکت در انتخابات به معنی انحلال مردم است .
*حزب پیشروی اصلاحات جزو احزاب اصلاح‌طلب است که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ ماه با حضور نماینده وزارت کشور اولین کنگره خود را برگزار کرد که در آن جلسه اعضای شورای مرکزی این حزب انتخاب شدند.  

تهران- ایرنا- دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات گفت: عدم شرکت در انتخابات یعنی انحلال مردم و ما حق نداریم مردمی را که به اصلاح امور امیدوار هستند را ناامید کنیم.

 

 

«علی صوفی» روز پنجشنبه در دومین مجمع عمومی حزب «پیشرو اصلاحات» که درکانون توحید برگزار شد، با تشریح سابقه حزب پیشرو اصلاحات افزود:

سابقه حزب پیشرو اصلاحات به سال ۷۶ برمی گردد و این حزب ادامه انجمن اصلاحات است، بعد از سالها و با توجه به قانون جدید احزاب و از اخذ مجوز از وزارت کشور نخستین کنگره را در سال ۹۶ برگزار کردیم.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات ادامه داد:

سال گذشته پروانه فعالیت خود را اخذ کردیم و در حال حاضر فعالیت حزبی ما یکساله شده و  طی این مدت در یک سوم استان های کشور دفتر تاسیس کرده ایم.

وی با بیان اینکه حال حاضر حزب پیشرو اصلاحات در ۲۴ استان کشور نماینده و دفتر دارد، خاطرنشان کرد:

با توجه به اینکه باید بعد از پروانه فعالیت شورای استانی تشکیل می شد، بنابراین در ۱۵ استان، شورای استانی تشکیل شده است که با شورای مرکزی حزب متناظر است، یعنی همان ساختاری که بر شورای مرکزی حزب حاکم است در شوراهای استانی نیز اجرا می شود.

صوفی با تاکید بر اینکه شاید شوراهای استانی ما فربه تر و قوی تر از شورای مرکزی باشند، اضافه کرد:

به دلیل علاقه مندی فعالان حزب در استان ها، دفاتر و شوراهای حزب در سطح کشور همتراز با مرکز بوده و امیدوار کننده است.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات با اشاره به جلسه ای که با رئیس دولت اصلاحات داشت، خاطرنشان کرد:

در این جلسه سخنان بسیار مهمی از طرف وی ایراد شد.وی خاطر نشان کرد:

آقای خاتمی در دیدار شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات با تأکید بر اینکه «انتخابات نباید تحریم شود» از حاکمیت، رواداری بیشتر و فراهم کردن زمینه حضور مردم و از گروه‌ها و جریان‌های اصلاح طلب، شفافیت با مردم، ارائه گزارش عملکرد و بیان دقیق برنامه‌های آینده و حدود توانمندی‌هایشان را خواستار شد.

وی ضمن قرائت مشروح سخنان رئیس دولت اصلاحات چکیده آن را اینگونه بیان کرد:

«همه عقلا و صلح‌طلبان عالم باید در مقابل خطر جنگ متحد شوند»،  «تعارض قوا مشکلات بزرگی فراهم می‌کند»، «امروز مصالح و منافع ملی مورد غفلت واقع شده است»، «ما اندک اندک باید با تحمل پیش رویم»، «نباید اصل انتخابات را زیر سوال بُرد» و «قهر کردن با صندوق رای، انحلال مردم است».

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات با تاکید بر اینکه باید در انتخابات شرکت کرد، یادآور شد:

عدم شرکت در انتخابات یعنی انحلال مردم و ما حق نداریم مردمی را که به اصلاح امور امیدوار هستند را ناامید کنیم.

دومین کنگره حزب پیشرو اصلاحات پیش از ظهر پنجشنبه -دهم مردادماه- با حضور شخصیت هایی چون جواد امام، عبدالواحد موسوی لاری، سید حسن رسولی، محمد سالاری، علی یازرلو، مجید فراهانی، علی خرم، علی صوفی، شهربانو امانی و شهاب الدین چاوشی در کانون توحید تهران برگزار شد.

حزب پیش‌روی اصلاحات جزو احزاب اصلاح‌طلب است که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ ماه با حضور نماینده وزارت کشور اولین کنگره خود را برگزار کرد که در آن جلسه اعضای شورای مرکزی این حزب انتخاب شدند.  

 حزب پیش‌رو در گذشته تحت عنوان انجمن اصلاحات مجوز فعالیت داشت اما اعضای آن با وجود تلاشهای زیادی که در دولت‌های نهم و دهم انجام دادند که مجوز این انجمن را تبدیل به حزب کنند اما نتوانستند در آن مقطع مجوز لازم را اخذ کنند.

اما با روی کار آمدن دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ شرایط برای احزاب تغییر کرد و این حزب موفق شد مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را کسب کند و تحت عنوان حزب کنگره تشکیل دهد.

برخی از اعضای شورای مرکزی حزب پیش‌روی اصلاحات عبارتند از: احمد خرم (وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات)، سید اسماعیل داودی شمسی (معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات)، محسن مهرعلیزاده، سید مجتبی موسوی اجاق (نماینده کرمانشاه دردوره پنجم و ششم مجلس)، جعفر رحمان‌زاده (استاندار زنجان در دولت هشتم)، محمدرضا مروارید، حسن رسولی، اسدالله درویش امیری، محمد صفوی، محمد سالاری و علی صوفی(دبیرکل حزب).

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *