پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

درس عاشورا برای مسئولان کشور

درس عاشورا برای مسئولان کشور

ماه محرم امسال اگرچه متفاوت از سال های گذشته است اما عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در وجود تک تک ایرانیان و شیعیان موج می زند.

ماه محرم اگرچه ماه عزاداری برای سیدوسالار شهیدان، امام حسین(ع) است اما باید در کنار عزاداری، با نگاه عمیق‌تری درباره فلسفه قیام ایشان، راه و روش و زندگی این امام بزرگوار اندیشید و تفکر کرد.

با توجه به شیوع کرونا و سرعت فراگیری آن، عزاداری برای سید و سالار شهیدان با محدودیت هایی رو به روست. نذری دادن، برپایی ایستگاه های صلواتی، دسته روی هئیت ها ممنوع شده است اما مردم به دلیل علاقه مندی به امام حسین (ع) و پایبندی به آرمان های ایشان حتی با وجود محدودیت ها عزاداری ها را لغو نکردند. 

عاشورا و محرم سراسر درس عاشقی است. نهضت انقلاب ما نیز نهضت حسینی بود، همین موضوع نیز پیام مهمی برای مسئولان دارد. مسئولان باید یاد بگیرند که شجاع باشند و با تمام توان در راه مردم به خدمت بپردازند. فریب دشمن را نخورند و منافع مردم و کشور را به خطر نیاندازند. 

امام حسین با تدبر و تدبیرشان، در راه اسلام با استکبار مبارزه کردند تا اسلام زنده بماند، باید از ایشان درس گرفت تا منافع مردم، کشور و اسلام را به خطر نندازیم و از حرکت در مسیر الهی خارج نشویم. 

* عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان – محمد تقی رهبر 

منبع : خبر آنلاین

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *