جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

دیدار موگرینی و گوترش با محوریت ایران

دیدار موگرینی و گوترش با محوریت ایران
*بر اساس بیانیه دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این دیدار فرصتی مناسب برای تبادل نظر در رابطه با آخرین تحولات مهم جهانی از جمله درگیری ها و خشونت ها در آفریقا، سوریه، لیبی، فرایند صلح خاورمیانه، ونزوئلا و همچنین تحولات مربط به افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس و توافق هسته ای وین (برجام) بود.

تهران – ایرنا – «فدریکا موگرینی» مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در آستانه برگزاری هفتادو چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان دیدار و در مورد مسائل مهم جهانی از جمله ایران گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، “فرانسیس تیمرمانس” معاون اول رئیس کمیسیون اروپا نیز در این دیدار  حضور داشت.

در این دیدار، طرفین درباره مسائل مهم جهانی از جمله ایران و خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این دیدار فرصتی مناسب برای تبادل نظر در رابطه با آخرین تحولات مهم جهانی از جمله درگیری ها و خشونت ها در آفریقا، سوریه، لیبی، فرایند صلح خاورمیانه، ونزوئلا و همچنین تحولات مربط به افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس و توافق هسته ای وین (برجام) بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در نشست خبری درباره حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تاکید کرد که هیاتی متشکل از کارشناسان سازمان ملل متحد برای انجام تحقیقات در این زمینه رهسپار این کشور شده است.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *