جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

عارف: با کنار گذاشتن اختلاف‌ها در این دوران پیچیده کنار یکدیگر کار کنیم

عارف: با کنار گذاشتن اختلاف‌ها در این دوران پیچیده کنار یکدیگر کار کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با کنار گذاشتن اختلاف، سوءتفاهم‌ها در پیچیدگی این دوران با همدلی و دوستی با مشارکت در امور مختلف باهم و در کنار یکدیگر کار کنیم.

مجمدرضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس شهرستان‌های استان تهران در سال تحصیلی جدید که در مجتمع آموزشی فرهنگی صدیقه طاهره(س) در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم در اولین جشن آغاز سال تحصیلی در شروع دهه پنجم انقلاب توفیق حضور در بین دانش‌آموزان مدرسه‌ای مزین به نام حضرت زهرا(س) را یافتم و امیدوارم همه ما به خصوص دختران دانش‌آموز ما با الگو قرار دادن این بانونی نمونه زندگی خوبی داشته باشیم.

وی معلمان را رکن اصلی نظام آموزش و پرورش دانست و دستاوردهای انقلاب در چهار دهه اخیر را حاصل زحمات دست اندرکاران تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: منزلت و معیشت قشر زحمت‌کش معلم مهم‌ترین مسئله است و باید مورد توجه قرار بگیرد و امیدوارم در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش با عزم و همت دولت و پیگیری مجلس این امر محقق شود و مهم‌ترین دغدغه معلم تعلیم و تربیت و اجرایی کردن سند تحول باشد.

این نماینده مجلس به توجه رهبری معظم در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان داشت: تحقق گام انقلاب در گرو گسترش مرزهای دانش و فتح قله‌های علمی و کسب مهارت‌های لازم است که باید شرایط را هموار، مناسب و در حل مشکلات و موانع گام برداریم.

عارف خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: همه ما ارزش برنامه‌ریزی و قدرت خلاقیت و یادگیری جوانان را می‌دانیم و باور داریم آینده این کشور در دستان پر توان شما خواهد بود.

وی بر اهمیت آموزش مهارت‌های اصلی زندگی اشاره و اضافه کرد: در این دنیای پر سرعت و تغییر با گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ارتباطات که امکان پیش‌بینی آینده سخت و شاید غیر ممکن باشد در کنار آموزش دوره‌های علمی ضرورت فراگیری مهارت بیش از پیش احساس می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با توصیه مهارت یادگیری مستمر به دانش‌آموزان تصریح کرد: در دنیای امروز در طول روزهای زندگی و تمام عمر نیاز به یادگیری و آموزش هستیم.

عارف مهارت کار تیمی و مشارکتی را در الویت بعدی برشمرد و یادآور شد: باید با کنار گذاشتن اختلاف، سوءتفاهم‌ها در پیچیدگی این دوران با همدلی و دوستی با مشارکت در امور مختلف باهم و در کنار یکدیگر کار کنیم.

وی مهارت گفت‌وگو، تحمل و اخلاق مداری را در بخش بعدی صحبت‌های خود یادآوری و تصریح کرد: باید افکار و نظرات همگان را گوش کنیم و با گفت‌وگو که علاج جامعه آشفته و پریشان است، اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان از دانش‌آموزان خواست در این دوره پر شور و انرژی جوانی مهارت‌های اصلی زندگی را در کنار درس‌ها با شاد و امیدوار زیستن فرا گیرند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *